Så mye bedre blir Volkswagen ID.4

 

Norgesfavorittene ID.4 og ID.5 får flere vesentlige forbedringer, og nå deler Volkswagen de offisielle tallene som bekrefter økt kraft, rekkevidde og ladehastighet.

 

Volkswagen ID.4 tar allerede for seg på registreringsstatistikken i det norske nybilmarkedet, og nå forventer Volkswagen Norge enda mer interesse.

 

– Selv i møte med et usikkert marked ser vi at ID.4 og ID.5 virkelig appellerer til kundene våre. At vi nå kan vise til så substansielle forbedringer for disse modellene, legger åpenbart ingen demper på det, sier Kine M. Hansen, produktsjef for ID.4 og ID.5 i Volkswagen Norge.

 

Hun legger til:

– Disse…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Norgesfavorittene ID.4 og ID.5 får flere vesentlige forbedringer, og nå deler Volkswagen de offisielle tallene som bekrefter økt kraft, rekkevidde og ladehastighet.

 

Volkswagen ID.4 tar allerede for seg på registreringsstatistikken i det norske nybilmarkedet, og nå forventer Volkswagen Norge enda mer interesse.

 

– Selv i møte med et usikkert marked ser vi at ID.4 og ID.5 virkelig appellerer til kundene våre. At vi nå kan vise til så substansielle forbedringer for disse modellene, legger åpenbart ingen demper på det, sier Kine M. Hansen, produktsjef for ID.4 og ID.5 i Volkswagen Norge.

 

Hun legger til:

– Disse to modellene blir nå enda viktigere for oss når vi utelukkende skal selge fullelektriske biler fra nyttår.

 

Nytt og forbedret infotainment-system
GTX-versjonene av ID.4 og ID.5 med firehjulstrekk får 340 hk*, opp fra 299* hk som gjaldt for de tidligere versjonene. Oppgraderingene av de to modellene innebærer også store forbedringer av programvaren, og et mer intuitivt operativsystem. Helt ny programvare, og nytt og forbedret infotainment-system på en skjerm som måler 12.9’’. Også head-up-displayet med augmented reality (AR), tilgjengelig som ekstrautstyr, er videreutviklet. Dessuten blir touch-panelet for styring av volum og air condition opplyst, noe flere har etterspurt.

 

Den største teknologiske nyvinningen for ID.4 og ID.5 med det 77 kWh store batteriet er knyttet til effektiviteten. Takket været en ny elmotor på bakakselen og et forbedret batteri, har man lykkes med å både gi bilene mer kraft og samtidig redusere energiforbruket. Pro-versjonene av ID.4 og ID.5 får nå 82 hk mer enn utgående variant. Her har dreiemomentet økt med hele 75 prosent, fra 310 til 545 Nm.

 

Forhåndsvarming av batteriet
GTX-versjonene får altså 340 hk*, og kan under optimale omstendigheter gjøre unna 0-100 km/t på 5.4 sekunder. Samtlige av de nye ID.4- og ID.5-variantene med 77 kWh-batteriet får økt rekkevidde. To eksempler er Pro-versjonene som får en WLTP-rekkevidde på 542 km og 552 km. GTX-variantene får dessuten økt maksimal hurtigladekapasitet fra 135 til 175 kW. Samtidig bidrar muligheten for forhåndsvarming av batteriet til at hurtigladingen på langtur kan gjøres unna enda raskere enn tidligere.

Den nye stemmestyringsassistenten IDA tilbyr enda mer presis bistand under kjøring, og nå er det dessuten mulig å bestille ID.4 og ID.5 med et premium lydanlegg på 480 watt fra Harman Kardon, med ti høyttalere, inkludert senterhøyttaler og subwoofer.

 

Fortsatt til kampanjepris
Volkswagens elbilportefølje utvides og forbedres stadig, og nylig lanserte merket den elektriske Passat-erstatteren Volkswagen ID.7. Fra og med nyttår skal Volkswagen utelukkende tilby fullelektriske personbiler i det norske nybilmarkedet.

 

Volkswagen markerer i høst at det er 75 år siden merket først ble etablert i det norske markedet. Som en del av denne markeringen har Volkswagen i høst en tidsbegrenset jubileumskampanje for ID.-bestselgerne ID.4 og ID.5, inkludert GTX-versjonene med firehjulstrekk. Også nye Volkswagen ID.7 er i kampanjeperioden tilgjengelig til spesialpris.

 

Produksjonen av nye ID.4 og ID.5 starter om kort tid, og de første bilene forventes til landet nærmere slutten av året.

 

* Maksimal ytelse bestemt i henhold til UN-GTR.21. Den maksimale effekten er tilgjengelig ved høyest mulig batteriladetilstand og med et optimalt driftstemperaturområde for høyvoltsbatteriet. Effekten som er tilgjengelig i individuelle kjøresituasjoner, avhenger av variable faktorer som omgivelsestemperatur, temperatur, lading, status eller fysisk aldring av høyvoltsbatteriet.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen