Ford skal lage StreetScootere

Nå har Ford startet produksjonen av det elektriske nyttekjøretøyet «Deutsche Post StreetScooter WORK XL» i Køln i Tyskland.

StreetScooter er basert på en 2-tonns Ford Transit, men med en helelektrisk drivlinje og et nytt karosseri bygd etter spesifikasjoner fra StreetScooter.

Mer enn 180 Ford-ansatte bygger nå opptil 16 StreetScooter WORK XL hver dag. Den årlige produksjonskapasiteten er på 3500 kjøretøy.

– Dette samarbeidsprosjektet viser at vi også kan levere «småskala»-produksjon av kjøretøy. Det er også et unikt eksempel på hvordan Fords ekspertise på nyttekjøretøy kan kombineres med gründerselskap, sier sjefen for produktutvikling i Ford Europa, Joerg Beyer.

StreetScooter WORK XL…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Nå har Ford startet produksjonen av det elektriske nyttekjøretøyet «Deutsche Post StreetScooter WORK XL» i Køln i Tyskland.

StreetScooter er basert på en 2-tonns Ford Transit, men med en helelektrisk drivlinje og et nytt karosseri bygd etter spesifikasjoner fra StreetScooter.

Mer enn 180 Ford-ansatte bygger nå opptil 16 StreetScooter WORK XL hver dag. Den årlige produksjonskapasiteten er på 3500 kjøretøy.

– Dette samarbeidsprosjektet viser at vi også kan levere «småskala»-produksjon av kjøretøy. Det er også et unikt eksempel på hvordan Fords ekspertise på nyttekjøretøy kan kombineres med gründerselskap, sier sjefen for produktutvikling i Ford Europa, Joerg Beyer.

StreetScooter WORK XL vil ha et lasteromsvolum på 20 kubikkmeter og ha plass til mer enn 200 standardpakker eller 1275 kilo nyttelast. Det elektriske nyttekjøretøyet har litium-ion batterier som leverer opptil 90 kW (122 hk) med et maksimalt dreiemoment på 276 Nm.

Artikkelen fortsetter under annonsen