Opel Astra er tøffere og på strøm

Der neue 2021 Opel Astra

 

Når Opel viser glimt av neste generasjon Astra, er det første gang den tyske kompaktbilen leveres med en elektrifisert drivlinje. Bildene understreker at Opel mener alvor med sin rene, men tøffe nye designfilosofi.
– Neste generasjon Astra åpner et nytt kapittel i modellens 30 år lange historie. Opel Astra har vært med på å definere kompaktbilklassen, og vi tror dette er en…
Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Når Opel viser glimt av neste generasjon Astra, er det første gang den tyske kompaktbilen leveres med en elektrifisert drivlinje. Bildene understreker at Opel mener alvor med sin rene, men tøffe nye designfilosofi.
– Neste generasjon Astra åpner et nytt kapittel i modellens 30 år lange historie. Opel Astra har vært med på å definere kompaktbilklassen, og vi tror dette er en bil som vil tiltrekke seg både nye og tidligere Opel-kunder, sier Reidar Holtedahl, merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen.

 

Et sentralt nytt designelement er en videreutvikling av Vizor-fronten som vi kjenner fra nye Mokka-e. Den strekker seg på tvers av fronten og inkluderer en ny generasjon med ultraslanke IntelliLux LED-lys som Opel var de første til å lansere i denne klassen.

 

Innvendig får nye Astra neste generasjon Pure Panel, som gir bilen en horisontal heldigital flate med to brede skjermer som leverer tilpasset informasjon til føreren. I tråd med Opels tyske ergonomiske tradisjon, er det fortsatt fysiske knapper til de viktigste funksjonene du skal betjene under kjøring.

 

Nye Opel Astra er designet og blir bygget i Rüsselsheim, og blir fortsatt tilgjengelig både som femdørs kombi og som Sports Tourer – altså stasjonsvogn. Bilen følger opp strategien om å elektrifisere hele modellporteføljen.

 

Produksjonen av nye Opel Astra starter mot slutten av året på fabrikken i Rüsselsheim.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen