Hyundai avslører helt ny N-modell

 

Hyundai Motor har i dag sluppet to nye videoer som viser vintertesting av selskapets high perfomance-modeller, inkludert helt nye i20 N i kamuflert utgave.

 

Videoene er filmet i Arjeplog i Sverige, og viser Hyundais WRC-sjåfør Thierry Neuville som tester i20 WRC, RM19 og helt nye i20 N i full utfoldelse. I tillegg til videoene slipper Hyundai de første bildene av i20 N i kamuflasje.

 

I videoene får man blant annet oppleve Neuville som kommenterer bilenes kjøreegenskaper under de vinterlige forholdene i Nord-Sverige, med unike karakteristikker av hver bils egenskaper sett fra WRC-sjåførens perspektiv. Neuvilles testing av helt…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Hyundai Motor har i dag sluppet to nye videoer som viser vintertesting av selskapets high perfomance-modeller, inkludert helt nye i20 N i kamuflert utgave.

 

Videoene er filmet i Arjeplog i Sverige, og viser Hyundais WRC-sjåfør Thierry Neuville som tester i20 WRC, RM19 og helt nye i20 N i full utfoldelse. I tillegg til videoene slipper Hyundai de første bildene av i20 N i kamuflasje.

 

I videoene får man blant annet oppleve Neuville som kommenterer bilenes kjøreegenskaper under de vinterlige forholdene i Nord-Sverige, med unike karakteristikker av hver bils egenskaper sett fra WRC-sjåførens perspektiv. Neuvilles testing av helt nye i20 N skjedde ved å kjøre alternerende med i20 WRC og RM19, for å få et klart bilde av forskjellene i bilenes egenskaper.

 

Om prototypen av helt nye i20 N sier Neuville: «En veldig interessant bil, som er svært presis. Den er enkel å kontrollere. Turtallet i motoren er flott, og lyden er svært spennende. Jeg ser frem til å få denne inn i WRC!».

 

Vintertestes for holdbarhet

Testingen av helt nye i20 N ble gjort tidligere i år på en frossen innsjø i Arjeplog. Dette området er kjent for sin rolle som vinterteststed for bilbransjen. De kalde forholdene gjør at Arjeplog er et perfekt sted for testing under ekstreme værforhold, og man får gjerne testet bilene i temperaturer ned mot 30 minusgrader.

 

Hyundai tester sine biler under tøffe forhold for å være sikre på at bilene yter som de skal selv under ekstreme vær- og temperaturforhold. I Europa varierer forholdene fra stekende sommervarme til iskalde vintre, og det setter strenge krav til at bilene skal fungere i alle situasjoner.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen