Lager rapport om elbilmarkedet

Ricardo Oliveira (t.h) skal ut å forske på elbiltrender i Nord Europa, og får her overlevert nøklene til en Kia e-Niro av Artur Martins i Kia Motors Europe.

 

Kia Motors inngår samarbeid med konsulentgruppen World Shopper, som de ti neste dagene skal kjøre en Kia e-Niro mer enn 4.000 kilometer innom Tyskland, Nederland, Danmark, Sverige og Norge. Hensikten er å få vite mer om elbil og trendene i Europa. 

 

Teamet fra World Shopper skal besøke byer som er langt fremme på elektrisk mobilitet, og snakke med politikere, bedrifter og sluttkunder. Hva er holdningene til elektriske biler, tilgjengelig infrastruktur, og hvilke tiltak har blitt…

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen
Ricardo Oliveira (t.h) skal ut å forske på elbiltrender i Nord Europa, og får her overlevert nøklene til en Kia e-Niro av Artur Martins i Kia Motors Europe.

 

Kia Motors inngår samarbeid med konsulentgruppen World Shopper, som de ti neste dagene skal kjøre en Kia e-Niro mer enn 4.000 kilometer innom Tyskland, Nederland, Danmark, Sverige og Norge. Hensikten er å få vite mer om elbil og trendene i Europa. 

 

Teamet fra World Shopper skal besøke byer som er langt fremme på elektrisk mobilitet, og snakke med politikere, bedrifter og sluttkunder. Hva er holdningene til elektriske biler, tilgjengelig infrastruktur, og hvilke tiltak har blitt iverksatt for å gjøre elbiler til “normalen”?

Underveis på turen vil World Shopper dele sine erfaringer på sosiale medier, og i samarbeid med Kia lage en rapport som offentliggjøres på bilmessen i Genève i starten av mars.

 

Hva må til for å overbevise kunder om elbil?
“Flere og flere kunder vurderer elbil og alternative drivlinjer, men det er fortsatt en del hindringer som gjør at mange nøler… Dette blir en feltstudie på hvordan enkelte land og regioner har løst hindringene, og hva som faktisk må til for å overbevise flere om fordelene med elektriske biler”, sier Ricardo Oliveira, grunnlegger av World Shopper.

“Kia e-Niro har lang rekkevidde og en praktisk crossover design, og motbeviser mange av de forventede hindringene kunder ser for seg med elbil. Vi håper vårt samarbeid med World Shopper vil bidra til at flere velger elektrisk, og at politikere og regionale myndigheter vil finne undersøkelsen relevant og nyttig”, sier Artur Martins, visepresident for markedsføring og produktplanlegging for Kia Motors Europe.

 

Kia e-Niro har rekkevidde på inntil 455 kilometer
Kias første helelektriske crossover har rekkevidde inntil 455 kilometer, og leveres som alle andre modeller med Kias 7 års / 150.000 km. garanti. Kia e-Niro ble lansert i desember 2018, og de første bilene ble levert ut til kunder i Norge i starten av februar.

I 2016 ble første utgave av  Niro hybrid lansert, og den ladbare varianten fulgte etter i 2017. Globalt er det solgt mer enn 250.000 Niro, og mer enn 90.000 av disse er solgt i Europa.

Artikkelen fortsetter under annonsen