Nye S-Klasse Coupé er klar for bestilling og flaggskipet har blitt vakrere enn noen gang. Blant høydepunktene er nye motorer, avanserte baklykter basert på OLED-teknologi og den visuelt slående panamericanagrillen på AMG-modellene. Prisene starter på 1.398.000 kr, med lansering i januar 2018.
– Mercedes-Benz har solide modeller i alle segmenter, men det er fremdeles noe spesielt når det kommer nye varianter av S-Klasse. Den oppgraderte Coupéen balanserer komfort, sportslighet og design på en unik måte og er uten konkurrenter i dette segmentet. Basert på interessen fra norske kunder er det tydelig at det er mange som gleder seg til modellen kommer i januar, sier Kjetil Myhre, direktør i Mercedes-Benz Personbil.
Avanserte baklykter med 66 dioder
For første gang benyttes OLED (Organic Light Emitting Diode) i en modell fra Mercedes-Benz. De 66 ultratynne diodene skaper et flytende uttrykk som endres dynamisk avhengig av eksterne lysforhold. Ved opplåsing og låsing av bilen igangsettes en animert sekvens for å signalisere valgt funksjon. I tillegg vil bremselysenes intensitet variere for å kommunisere bedre med andre trafikanter og på den måten redusere faren for påkjørsler bakfra.
Innovativ komfort
I likhet med sedanen får nye S-Klasse Coupé et oppgradert heldigitalt instrumentpanel, nytt multifunksjonsratt med berøringsflater og den innovative ENERGIZING-funksjonen som syr sammen alle bilens komfortelementer for en mer behagelig reise. De selvkjørende egenskapene er videreutviklet fra dagens E-Klasse og tar nå hensyn til kartdata og kan justere hastighet og styreutslag i forbindelse med svinger, lyskryss og rundkjøringer. Den oppgraderte datakraften kommer også godt med i forbindelse med tilvalget Magic Body Control, som analyserer underlaget for ujevnheter og benytter den aktive luftfjæringen for å utlikne disse. I tillegg tiltes bilen inntil 2,65 grader for å motvirke sentrifugalkreftene om oppstår i høyhastighetssvinger.
Affalterbach
For de som setter pris på et mer sportslig oppsett har AMG-ingeniørene gjort sitt for å tekkes de mest kravstore kundene med AMG S 63 4MATIC+ og AMG S 65. Fra utsiden er det mest synlige tegnet på at det bor et monster under panseret den aggressive panamericanagrillen og en frontfanger i jetvingedesign. Med AMG Track Pace kan føreren analysere og forbedre sine rundetider i en bil med lynraske girskift og utstrakt bruk av lettvektsmaterialer. Race start er gjort lett tilgjengelig, der alt som kreves er en solid venstrefot på bremsen og en bestemt høyre på gasspedalen. 0-100 km/t på 3,5 sekunder er hyggelig selv for de som bruker bilen mest til komfortable langturer.
Motoralternativer
S-Klasse Coupé blir tilgjengelig med flere kraftige bensinmotorer fra start, der høydepunktet er nye S 63 med V8-motoren fra AMG GT og firehjulsdriftsystemet 4MATIC+ med 100% variabel kraftdistribusjon.