Dette er Mitsubishis nye toppmodell

Ett år etter 100.000 solgte enheter akkumulert i januar 2018 er en ny milepæl nådd i Europa.

En dobling av salgetMitsubishi Outlander ladbar hybrid ble introdusert i noen få europeiske land sent i 2013. Modellen er en suksess, og nå en bestselger for Mitsubishi Motors Europe (MME).

Suksessen er blant annet drevet av det lave utslippet i full WLTP-måling på kun 46 g/km. For 2019-modellene så har salget doblet seg sammenlignet med fjoråret.

Kundene mer åpne for ny teknologi

Kombinasjonen høy drivstoffeffektivitet, firehjulsdrift, japansk kvalitet, grønne utmerkelser, og alt pakket inn i det populære SUV-formatet. Mange kunder i…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Ett år etter 100.000 solgte enheter akkumulert i januar 2018 er en ny milepæl nådd i Europa.

En dobling av salgetMitsubishi Outlander ladbar hybrid ble introdusert i noen få europeiske land sent i 2013. Modellen er en suksess, og nå en bestselger for Mitsubishi Motors Europe (MME).

Suksessen er blant annet drevet av det lave utslippet i full WLTP-måling på kun 46 g/km. For 2019-modellene så har salget doblet seg sammenlignet med fjoråret.

Kundene mer åpne for ny teknologi

Kombinasjonen høy drivstoffeffektivitet, firehjulsdrift, japansk kvalitet, grønne utmerkelser, og alt pakket inn i det populære SUV-formatet. Mange kunder i Europa har blitt mer åpne for ny teknologi. Totalt, mellom oktober 2013 og januar 2019 er det solgt 126.617 Outlander PHEV i Europa (MME data)*.

Bernard Loire, President og CEO i MME uttaler: «Flere og flere europeiske kunder blir mer og mer opptatt av å kjøre med lave utslipp. Outlander PHEV slipper kun ut 46 g/km CO2 og den er en stor familie-firehjulstrekker som også tillater langturer på svingete fjellveier med sitt to elmotors 4WD system».

Han legger til: «Outlander PHEV er vårt merkes flaggskip, vår bestselger i Europa, en trendsetter som bilindustrien følger nøye. Den er også en pekepinn for MMCs videre strategi, der SUV’ens utforskertrang kombineres med fremtidsrettet elektrifisering.»

*33 land i Europa (Russland og Ukraina er ikke tatt med)

Artikkelen fortsetter under annonsen