Continental er Norges mest anbefalte dekkmerke

Continental havnet på en tredjeplass på listen over Norges mest anbefalte merkevarer i fjor, og er det mest anbefalte av alle dekkmerker.

 Det er YouGov BrandIndex som har sett nærmere på hvilke virksomheter og merkevarer som er gode på å skape ambassadører, altså tilfredse kunder som vil anbefale disse videre til venner og bekjente. YouGov lanserer ut fra denne dataen BrandIndex Brand Advocacy Rankings 2016.Brand advocacy-scoren finnes ved å spørre befolkningen, hvilke av de følgende selskaper/merkevarer ville du anbefale til en venn eller kollega og hvilke ville du be venner, familie eller kolleger om å unngå. NetScoren…
Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Continental havnet på en tredjeplass på listen over Norges mest anbefalte merkevarer i fjor, og er det mest anbefalte av alle dekkmerker.

 Det er YouGov BrandIndex som har sett nærmere på hvilke virksomheter og merkevarer som er gode på å skape ambassadører, altså tilfredse kunder som vil anbefale disse videre til venner og bekjente. YouGov lanserer ut fra denne dataen BrandIndex Brand Advocacy Rankings 2016.Brand advocacy-scoren finnes ved å spørre befolkningen, hvilke av de følgende selskaper/merkevarer ville du anbefale til en venn eller kollega og hvilke ville du be venner, familie eller kolleger om å unngå. NetScoren regnes ut fra positiv svar minus negativ svar.

– BrandIndex er en løpende syndikert merkevare- og omdømmemåling som rapporteres real-time via en rapportgenerator som abonnenter får tilgang til. Med 100 daglige intervjuer måler vi 241 merkevarer som fordeler seg over 9 sektorer på 16 forskjellige målevariabler. Disse er blant annet hjulpet kjennskap, generelt inntrykk, kvalitet, verdi for pengene, kundetilfredshet og mye mer, forteller Per Ståle Ekrol, Research Team Manager & Product Manager hos YouGov BrandIndex.

Skandiabanken er Norges mest anbefalte selskap. På andreplassen finnes Toyota tett fulgt av Continental Dekk.

– Vi er stolte over å havne på tredjeplass på denne listen og førsteplass blant dekkprodusentene. Vi jobber knallhardt hver eneste dag for å levere kvalitetsprodukter til våre kunder, og det at vi er Norges tredje mest anbefalte merkevare tyder på at vi gjør mye riktig. Gode dekk er ekstremt viktig for trafikksikkerheten, og i Continental jobber vi med prosjektet Vision Zero hvor det overordnede målet er null ulykker, forteller marketingansvarlig for Continental i Norge, Hege Eike Lie.

Artikkelen fortsetter under annonsen