Kjør Harley-Davidson uten motorsykkel-sertifikat

Damer og eldre realiserer drømmen med ny Trike

Det unike med Trike, er at du kun trenger bilsertifikat for å kjøre den. Det åpner opp for at alle som ikke har motorsykkel-lappen eller som av en aller grunnen ikke ønsker å bruke ressurser på å ta denne nå kan kjøpe seg motorsykkel av høy kvalitet og med real go- lyd.Når folk kommer opp i årene, så blir balansen dårligere og en stor, tung motorsykkel kan være vanskelig å håndtere. For disse – både med og uten motorsykkel-sertifikat – er Trike løsningen.I USA har Trike blitt meget…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Damer og eldre realiserer drømmen med ny Trike

Det unike med Trike, er at du kun trenger bilsertifikat for å kjøre den. Det åpner opp for at alle som ikke har motorsykkel-lappen eller som av en aller grunnen ikke ønsker å bruke ressurser på å ta denne nå kan kjøpe seg motorsykkel av høy kvalitet og med real go- lyd.Når folk kommer opp i årene, så blir balansen dårligere og en stor, tung motorsykkel kan være vanskelig å håndtere. For disse – både med og uten motorsykkel-sertifikat – er Trike løsningen.I USA har Trike blitt meget populært og er blant den mest voksende modellen med en markedsandel på 30 prosent.

Trike åpner markedet

Vi ser de samme trendene her hjemme. Trike passer for damer, eldre og så er trehjulssykkelen cool.  I USA oppgir mange at de kjøper Trike for at den er tøff. Det er et argument i seg selv, for dette handler vel så mye om følelser som penger. Det dreier seg om å forlenge den gode opplevelsen for de som har kjørt Harley, mens andre får en ny mulighet, mener Harley-Davidson-forhandler Svein Erik Simensen.

Med Trike kommer faktisk Harley-Davidson inn i bilsegmentet. For noen kan en Trike være alternativet til bil, for sykkelen på tre hjul har altså meget høy kvalitet og er særdeles godt utstyrt.

Det ble foretatt en spørreundersøkelse for 25 år siden i USA og da var majoriteten av svarene på spørsmålet om hva en Harley-kjører er ganske klar. De fleste mente at det var en langhåret og skjeggete kar med vest som man helst ikke burde ha kontakt med. Når det samme spørsmålet blir stilt i dag, er svaret mer nyansert, for nå er det advokater, leger og andre vanlige mennesker ikledd T-skjorte som kjører Harley. Vi ser akkurat den samme utviklingen her i Norge og det er ventelister på de dyreste modellene. Folk er villig til å bruke penger på hobbyen sin og et er stuerent å kjøre Harley. Det er artig at vi har kommet dit etter hvert.

Fra 450.00 kroner

Den lavest utstyrte Trike-modellen koster 450. 000 kroner, mens prisen oppad er nesten ubegrenset sier Svein Erik Simensen i Harley-Davidson Østfold.

Artikkelen fortsetter under annonsen