Max – ny kundeansvarlig hos Sarpsborg Bilsenter

Max Pherson er ny kundeansvarlig hos Sarpsborg Bilsenter.

Max Pherson fikk en bratt læringskurve, da han i oktober i fjor tok fatt på sin nye jobb som kundeansvarlig hos Sarpsborg Bilsenter, men det har gått seg til, og svenske Max trives utmerket i sin nye jobb.

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

-Jeg kom fra salg hos XXL, og bilyrket hadde jeg ikke vært borte i tidligere. Det var mye som skulle læres. Og så kom jeg midt i vinterdekk-sesongen. Det var travle dager. Etter en litt roligere periode har arbeidsmengden tatt seg opp igjen – men etter tre måneder her, kjenner jeg meg fornøyd og glad. Trives utrolig godt med fine kollegaer og hyggelige kunder. Etter hvert har jeg også kommet godt inn i jobben med rutiner og datasystemet her, forteller Max Pherson.

 

Bandy
Max kommer fra Rättvik i Dalarna. Det var bandy som som førte ham til Sarpsborg, og han trivdes godt i byen. Nå bor han her med kone og barn. Som kundeansvarlig i Sarpsborg Bilsenter er han den første kundene er i kontakt med når de kommer inn i bilsalongen, og Max bistår og svarer på spørsmål av forskjellig art.

 

Sørger for flyt i arbeidet
-Det blir mange kundemøter og en del prat med kunder på telefon. Jeg booker servicetid og eventuelt tid for reparasjoner. Har mye kontakt med kollegaene på verkstedet. Det er helt nødvendig å sørge for orden i timelister og papirer. Til å begynne med trengte jeg å spørre om både det ene og andre, men nå går det mye lettere. Så har jeg kollega Morten Solberg. Han har lengre erfaring enn meg som kundeansvarlig, og hjelper meg når jeg står fast.

 

-Kundemottaket er jo egentlig hjertet i bedriften, og Sarpsborg Bilsenter har til en hver tid kunden i fokus, sier Max Pherson, som ser for seg en lang karriere i bilbransjen.

 

Artikkelen fortsetter under annonsen