-Vi kom raskt og godt i gang med rehabiliteringen. Honnør til forsikringsselskap, alle håndverkere og firmaet Recover, som er spesialister på brann-, vann og miljøskader. Dermed tror jeg vi er i full gang igjen i mars, og helt a jour til sommeren.
Bruker en hall
-Selv om den ene hallen vår ikke kan brukes, er vi fortsatt fullt operative i den andre. Kundene tas i mot i et provisorisk ordnet kontor. Men det er klart vi merker at vi ikke kan kjøre på 100 prosent.
For vi har fra starten i 2023 fått mange og faste kunder. Og jeg både håper og tror de fortsetter å bruke oss. Tilbakemeldingene er uansett veldig positive.
Bærebjelke
-Brannen startet ved et sikringsskap i vår kontor- og butikkdel. Der kundene også har sin ventesone. Da vi rev vegger og tak oppdaget vi at det manglet en bærebjelke. Det skriver seg sikkert fra tiden det var bensinstasjon her. Det var ikke mye hold mot taket, så hel i uhell over at dette ble oppdaget. En ny stålbjelke er nå på plass, og rommet blir eller pusset opp og fornyet.
Skadene i den ene servicehallen blir også reparert. Alt blir topp, men det tar jo litt tid.
Et serviceverksted
Smørepunkt er et serviceverksted, et verkstedkonsept, som stadig flere får opp øynene for. Her får kundene et rimelig alternativ på vanlig vedlikehold. Her er ikke mye kostbart utstyr, som vanlige bilverksteder må ha. Dermed kan Smørepunkt holde lavere priser på sine tjenester. Kundene kan velge mellom en rekke ulike produkter og tjenester, som oljeskift, ordinær service, motorrens og automatgirflushing, batteriskifte, bytte av vindusviskere og annet som er vanlig for normalt bilhold.
-Her har vi fokus på den gamle typen kundekommunikasjon. Kundene forstår hva de har kjøpt og betalt for, og er trygge på bilen har det bra. Det går mye i oljeskift, og vi er store på motorrens med hydrogen. Fortsatt er dette litt ukjent – selv om det begynner å bli akseptert, men jeg garanterer at det er fantastisk effektiv.
Vurderer en ansatt til
-Brannen satte oss litt på vent, blant annet vurderte vi å ansette en servicemann til, men vi håper at dette lar seg realiser om ikke alt for lenge, sier Mathias Steen, som etablerte serviceverkstedet i Tønsberg i 2017. Greåkeravdelingen er den første av flere planlagte etableringer i landet.