Alfa Romeo har en stor stand i Paris med alle modeller på plass. Alfa Romeo har over 100 år med spennende historie, og merket slutter aldri å fascinere. Standen bringer de besøkende med på en ustrakt tur i merkets historie og inn i hjertet av «made in Italy».
- Alfa Romeo er på plass i Paris med en godbit for Norge, nemlig Junior. Nå kan italiensk entusiasme, kjøreglede og stil endelig nytes elektrisk i Norge, sier Harald Svindseth, direktør for Alfa Romeo hos Bertel O. Steen.
Den viktigste bilen er den elektriske Alfa Romeo Junior 280 Veloce. Denne bilen betyr at merket igjen er tilbake i B-segmentet, det største i Europa. Dette er en eksklusiv modell hvor 280 hestekrefter gjør den til et råskinn å kjøre. Junior er for eksempel utstyrt med en TorSen “D” mekanisk limited-slip differential, svært direkte styring, et sportslig og svært gjennomarbeidet understell, kraftige bremser og 20-tommers felger. 0 til 100 kilometer går unna på 5,9 sekunder. Junior er tross alt utviklet av det samme teamet som også står bak biler som 4C, 8C, Giulia og Stelvio Quadrifoglio og Giulia GTA. Denne bilen passer like bra til daglig kjøring som til raske langturer. Til tross for en kompakt størrelse, har den et bagasjerom på 400 liter.
Alfa Romeo 33 Stradale er også på plass. Denne ultrasportslige modellen, som kun skal produseres i 33 eksemplarer, har allerede vært på flere eksklusive utstillinger og show. Den vekker enorm oppsikt uansett hvor den er. Dette inkluderer Villa d’Este Concours d’Élégance, hvor den vant “Design Concept Award,” etterfulgt av Goodwood Festival of Speed, som var første opptreden utenfor Italia og nylig Chantilly Arts & Élégance Richard Mille.
Alfa Romeo har også laget en Special Limited Eidtion av Giulia. Samme serie finnes for Stelvio. Dette feirer merkets sportslige arv, og dets første seier i Mille Miglia i 1928 med den legendariske 6C 1500 Super Sport. Utgaven skiller seg ut med en nytolkning av den berømte Quadrifoglio-logoen, for første gang i historien presentert med svart bakgrunn. Dette skaper ekstra spenning rundt logoen som alltid har representert de mest ekstreme ytelsene i modellutvalget. Motoren er det samme kunstverket som før, en V6-er med twin-turbo og som yter 520 hestekrefter. En rekke interiørdetaljer hører også med til denne spesialserien.
Parismessen starter mandag 14 oktober.