Continental utvider dermed sin produktstrategi for elektriske kjøretøy ytterligere. Alle selskapets nye dekk oppfyller de høye kravene til elektriske biler og støtter samtidig biler med forbrenningsmotor i å kjøre effektivt og sikkert. I tillegg til dekksideveggen vil Continental også bruke logoen i alle bestillingssystemer og markedsføringsmateriell online og offline, samt på salgsgulvet.
For utvalgte dekkmodeller av merkene Barum, General Tire, Mabor, Matador, Semperit, Uniroyal og Viking, som allerede er optimert for elektriske kjøretøy, vil logoen bli brukt i alle bestillingssystemer med umiddelbar virkning.
Elektriske biler er nå tilgjengelig i alle personbilsegmenter, fra småbiler til store sedaner. Som med forbrenningskjøretøyer krever elektriske kjøretøy unike dekkkonfigurasjoner. For høy ytelse og lang rekkevidde er fokuset på kjøreegenskaper og kjørelengdeorienterte dekk, mens små biler krever lav rullemotstand for å optimalisere drivstoff- og strømforbruket. I prinsippet drar kjøretøy av alle typer drivverk fordel av teknologiske fremskritt innen dekkutvikling.
-Med fremveksten av elektromobilitet har utviklingsfokuset vårt endret seg på visse områder. Vi har brukt de siste årene intensivt til å optimalisere hele vår dekkportefølje for alle drivsystemer, sier salgssjef i Continental Dekk Norge, Erik Eidem, og fortsetter:
-I dag kan vi med overbevisning si at dekkene våre alltid er det riktige valget, uavhengig av drivsystemet.
Den nåværende dekkstrategien for elektriske kjøretøy gir også store fordeler for dekkhandelen, da Continental ikke unødvendig øker kompleksiteten i produktporteføljen. Dette forenkler lager-, bestillings- og logistikkprosesser og sparer verdifulle ressurser fra produksjon til montering av et dekk.