MG4 Electric Standard lanseres i Norge

 

Den nye MG4 Electric Standard lanseres nå i Norge. Den elektriske kompaktmodellen er neste modell i vekststrategien til MG Motor. Den er sammen med Luxury-versjonen den første i en serie av modeller fra MG bygd på den intelligente nye plattformen MSP (Modular Scalable Platform). Standard-versjonen har på lik linje med Luxury-versjonen et kompakt design, utmerkede kjøreegenskaper, effektiv energiutnyttelse og innovative førerassistansesystemer. MG4 Electric Standard-versjon har en startpris på kr 285 900,- (veil. kundepris levert Moss. Lokale leveringskostnader kan tilkomme).

 

MG4 Electric Standard vil ha et Litium-Jern-Fosfat-batteri med effekt på netto 51 kWh og en elektromotor med 125 kW…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Den nye MG4 Electric Standard lanseres nå i Norge. Den elektriske kompaktmodellen er neste modell i vekststrategien til MG Motor. Den er sammen med Luxury-versjonen den første i en serie av modeller fra MG bygd på den intelligente nye plattformen MSP (Modular Scalable Platform). Standard-versjonen har på lik linje med Luxury-versjonen et kompakt design, utmerkede kjøreegenskaper, effektiv energiutnyttelse og innovative førerassistansesystemer. MG4 Electric Standard-versjon har en startpris på kr 285 900,- (veil. kundepris levert Moss. Lokale leveringskostnader kan tilkomme).

 

MG4 Electric Standard vil ha et Litium-Jern-Fosfat-batteri med effekt på netto 51 kWh og en elektromotor med 125 kW (170 hk). Det gir Standard-versjonen en rekkevidde på opptil 350 km* (WLTP). Elektromotoren i kombinasjon med batteriet gir akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 7,7 sekunder og topphastighet på 160 km/t.

Ombordlader (AC) på 6,6 kW leveres som standard. Batteriet kan hurtiglades (DC) fra 10 til 80 prosent på 40 minutter med effekt på opptil 117 kW (temperaturavhengig).

 

Det dynamiske designet til MG4 Electric er resultatet av et samarbeid mellom SAIC Motor Design Center i Shanghai, Advanced Design Studio i London og Royal College of Art, som også holder til i den britiske hovedstaden. Den kompakte femdørsmodellen er 4287 mm lang, 1836 mm bred og bare 1504 mm høy, og vil bli en sterk konkurrent i sitt segment. Den lange akselavstanden på 2705 mm gir den tiltalende proporsjoner og god plass innvendig, for eksempel til en familie på fem. Bagasjeromsvolumet er fra 350 til 1165 liter.

 

Markante frontlykter og et moderne design gir MG4 Electric Standard en lett gjenkjennelig front. Tre moduler for tåkelys og nærlys er kombinert med LED-blinklys. Linjene langs bilen fortsetter til bakparten med avanserte LED-baklykter. Det aerodynamiske taket ender i en hekkspoiler rett under bakruten. Den gir bedre luftstrøm bakover, samtidig som den forlenger bilens linjer. Standard-versjonen kommer med en lavere luftmotstandskoeffisient på 0,27cW, sammenlignet med Luxury som har 0,287 cW.

 

16-tommers stålfelger med hjulkapsler er aerodynamisk optimert, og bidrar til å redusere strømforbruket i kombinasjon med 205/60 R16-dekk med lav rullemotstand fra Continental. MG4 Electric Standard vil kunne leveres med disse lakkfargene: Pebble Black, Dover White, Medal Silver, Andes Grey, Diamond Red, Brighton Blue og Fizzy Orange.

 

Standard-versjonen leveres med skinnratt, rattoppvarming og setevarme i forsetene. Rattet har også multifunksjonstaster med minimalistisk design.

 

Det tynneste batteriet i klassen og høy elektrisk ytelse
Det innovative ONE PACK-batteriet danner grunnlaget for det dynamiske utseendet til MG4 Electric. Liggende battericeller gir en batterihøyde på kun 110 mm. Ingen andre batterier i denne klassen er like tynne. Det er lavere enn for eksempel en boks med Cola (0,33l), og har gjort det mulig å konstruere en lav bil med god takhøyde. Batteriet er en del av MSP-plattformen for elbiler som er utviklet av morselskapet SAIC Motor. Denne smarte modulbaserte plattformen gir mange fordeler med tanke på fleksibilitet, plassutnyttelse, sikkerhet og kjøreopplevelse.

 

Enestående kjøreegenskaper og optimal balanse
Med bakmontert motor, bakhjulsdrift og vektfordeling på 50:50 byr MG4 Electric Standard på enestående kjøreegenskaper og kjøreglede. MG Motor har utstyrt MG4 Electric Standard med MacPherson-forstilling og avansert MultiLink-bakhjulsoppheng, det samme som brukes i større modeller fra ledende europeiske produsenter. I kombinasjon med elektrisk servostyring med to stempler fra Bosch, som raskt og presist tilpasser styrekraften i forhold til bilens hastighet (lett ved lav hastighet og tyngre ved høyere hastighet), og tre moduser (Light, Standard, Sport) gir understellet direkte og stabil styring. MG4 Electric Standard er smidig og enkel å manøvrere i byen med en svingdiameter på bare 10,6 meter.

 

MG Pilot med adaptiv farts- og avstandsregulering, køassistent og filholderassistent som standard.

 

MG4 Electric Standard er utstyrt med en rekke avanserte førerassistent- og sikkerhetssystemer. I tillegg til frontkollisjonsvarsler og automatisk nødbrems har alle versjonene adaptiv cruise control, køassistent, kjørefeltvarsler og filholderassistent som standard, samlet under navnet MG Pilot. Du får også intelligent fjernlysassistent og automatisk fartsholder med trafikkskiltgjenkjenning. MG4 Electric Standard har parkeringsassistent som består av ultrasoniske sensorer på bakparten.

 

Praktisk i hverdagen og fullpakket med teknologi

MG Motor vil fortsette å vokse etter lanseringen av MG4 Electric Standard-versjon.

 

Innen 2025 skal merkets modellutvalg utvides til ti modeller for å imøtekomme de ulike behovene til kunder i ulike segmenter, fra bybiler til sportsbiler. MG er snart klare med flere modeller som byr på mye kjøreglede og det nyeste innen teknologi.

 

Tekniske data for MG4 Electric Standard

  • Design: 5-dørs kompaktmodell, selvbærende karosseri
    Lengde/bredde/høyde: 4287 mm / 2060 mm (inkl. speil) / 1504 mm
  • Akselavstand: 2705 mm
  • Sporvidde, foran/bak: 1550 mm / 1551 mm
  • Vekt: 1655 kg egenvekt / 2103 kg totalvekt / 418 kg nyttelast
  • Tilhengervekt: 500 kg uten bremser og med bremser
  • Bagasjeromsvolum: 350–1177 l
  • Lastekanthøyde: 692 mm
  • Maksimal effekt: 125 kW (ved 7000 o/min)
  • Elektrisk dreiemoment: 250 Nm (1000–3500 o/min)
  • Batteritype: Litium-jern-fosfat-batteri, LiFePo4, 6 moduler
  • Energiinnhold, brutto/netto: 53 kWh / 51 kWh
  • Akselerasjon: 0–50 km/t: 3,5 sekunder / 0–100 km/t: 7,7 sekunder
  • Topphastighet: 160 km/t
  • Rekkevidde WLTP**: 350 km
  • Strømforbruk, blandet kjøring: 170 Wh/km
  • CO2-utslipp, blandet kjøring1: 0 g/km
  • Maksimal ladeeffekt (DC): 117 kW
  • Maksimal ladekapasitet (AC): 6,6 kW*Denne bilen er typegodkjent i henhold til World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), en ny testprosedyre for måling av forbruk og CO2-utslipp. WLTP gir et mer realistisk bilde av forbruket og CO2-utslippet. WLTP erstattet den tidligere NEDC-testprosedyren 1. september 2018. Det finnes ingen verdier for forbruk og CO2-utslipp i henhold til NEDC for denne bilen. Etter anbefaling fra det tyske nærings- og energidepartementet fra 1. januar 2021, og til informasjon, har vi oppgitt forbruks- og CO2-utslippsverdier målt i henhold til den nye WLTP-testsyklusen for denne bilen. Vi kan ikke garantere at disse verdiene er sammenlignbare med verdier fra andre biler målt i henhold til den tidligere NEDC-testsyklusen. Elektrisk rekkevidde avhenger av kjørestil, veiforhold, utetemperatur, varme/klimaanlegg og forhåndstemperering. Veil. kundepris levert Moss. Lokale leveringskostnader kan tilkomme.

 

 

  • Startpris på kr 273 000,- er eks frakt og leveringsomkostninger
  • MG4 Electric Standard kommer med en rekkevidde på 350 WLTP*
  • Standard-versjonen har en elmotor på 125 kW med 250 NM
  • Et sportslig design med markante linjer og moderne teknologi
  • MG4 Electric har oppnådd fem stjerner i Euro NCAP-testen
  • MG4 Electric Standard kommer med varme i ratt og varme i seter foran.
  • MG4 Electric Standard kommer med 7 års garanti/150 000 km. Det som inntreffer først
  • Demo- og utstillingsbiler vil være hos MG forhandlerne fra mars/april
  • Kundebiler kommer i april og utover.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen