Dahles Auto har ansatt Magnus Kristiansen (43) i en nyopprettet stilling som leder kommunikasjon og digitalisering. Kristiansen startet i jobben 1. september i fjor.
-Det har vært fire flotte og lærerike måneder. Jeg gleder meg til å gå på kontoret hver eneste dag sammen med så mange flotte folk, sier Magnus Kristiansen til Motormagazinet.
Hele Dahle Gruppen
Magnus Kristiansen er formelt ansatt i Dahles Auto Sarpsborg, men skal jobbe for hele Dahle Gruppen. Det betyr arbeid for bilforretningene Dahles Auto Sarpsborg, Fredrikstad og Halden. I tillegg kommer oppgavene for Dahle Eiendom.
-Jeg jobber nå med å lage en digital grunnmur for virksomhetene og så må vi ta det derifra. Vi skal måle og sjekke hvilke medieprodukter og kanaler som fungerer best for oss. Hva som gir mest valuta for pengene er viktig å finne ut av, forteller Kristiansen.
Langsiktig og moderne
Eierne av Dahle Gruppen, Kristian og Henrik Walstad, tenker langsiktig og er moderne i tankesettet. Det er med det som bakteppe vi må forstå den noe spesielle ansettelsen av Kristiansen.
-Dette er nybrottsarbeid, vi må være tålmodige og legge stein på stein for å få et godt sluttresultat. Det er mange alternativer i dagens medieverden og en rekke forskjellige digitale løsninger. I denne jungelen skal vi blant annet finne svarene på hva som er best for våre virksomheter.
Bor i Halden
Magnus Kristiansen har alltid vært interessert i biler. I tillegg har han drevet med salg, og er utdannet innen markedsføring og design. Han kom fra reklamebyrået Pitch i Fredrikstad, der han var en av eierne.
Magnus Kristiansen har sin base hos Dahles Auto Halden. Han er gift, har to barn og bor i hjembyen Halden.
Foto: Magnus Kristiansen er ansatt i stillingen som leder av kommunikasjon og digitalisering med ansvar for hele Dahle Gruppen.