Sarpsborg Bilsenter vant prisen for «Årets Serviceholdning» i Peugeot-systemet. I praksis betyr det at bedriften på ny er kåret til Norges beste Peugeot-verksted.
Sist Sarpsborg Bilsenter fikk serviceprisen var i 2017. En rekke andre Peugeot-priser har bilforretningen på Iseveien også fått. Det har nærmest blitt en vane at de ansatte får ros i form av hedersbevisninger.
Gir motivasjon
-Vi er naturligvis glade og stolte over å ha fått nok en pris. Det gir oss motivasjon til å jobbe enda hardere og bedre til kundenes beste, sier servicesjef, Tony Christensen til Motormagazinet.
Det er ganske konkrete kriterier for å få serviceprisen hos Bertel O. Steen-importøren. Alle kundene får etter endt besøk en e-post eller SMS, der man skal svare på en rekke spørsmål. Det er disse gode tilbakemeldingene som er bakgrunnen for at Sarpsborg Bilsenter har fått prisen for 2020.
Fortsatt Peugeot-verksted
-Dette gjelder egentlig vår samlede verkstedrift. Hele verdikjeden er med, så det er ingen synsing som ligger bak begrunnelsen, understreker Christensen.
Fra 1. mars 2022 skal Sarpsborg Bilsenter ikke lenger selge Peugeot. Fra dette tidspunktet av skal Bertel O. Steen Sarpsborg ha salget alene, men verkstedtjenestene for bilkundene av det franske merket vil består.
-Vi har blitt et Meca-verksted og vil være et servicepunkt for Peugeot etter 1. mars neste år. Som man vil forstå er det trygt å levere bilen hos oss, sier Tony Christensen.
En høyt aktet delsjef
Ellers fikk veteranen Oddbjørn Johansen hedersbevisningen «Årets Hverdagshelt» under den digitale sendingen. Johansen er delesjef hos Sarpsborg Bilsenter og en høyt aktet mann i bilbransjen.
-Oddbjørn gjør en fantastisk jobb hver eneste dag. I tillegg jobber han lørdag og søndag om nødvendig. En real hverdagshelt som fortjener en slik pris, sier daglig leder, Lars Petter Andersen.
-Vår delesjef utfører en jobb utover det man kan forvente av en ansatt, legger servicesjef, Tony Christensen til.