Koronaviruset krever at mange må oppholde seg hjemme. Likevel er det helt avgjørende for mange bileiere, bedrifter og organisasjoner å kunne bruke personbilen eller nyttekjøretøyet sitt til nødvendige og kritiske formål.
Nå løser Ford problemet med å innføre en «No Touch-service» i hele Europa. Det sikrer at samtlige kjøretøy som blir levert inn blir desinfisert før de blir returnert og overlevert til kunden etter service og reparasjoner. I Norge er allerede tilbudet på plass.
– Vi vet at det er mange som trenger transport av alt fra medisiner til mat. Flere kunder er også avhengig av bilen i andre sammenhenger. Med «No Touch-servicen» vår kan kundene være helt trygge på at kjøretøyet er desinfisert når det blir levert ut, forsikrer administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Hente- og bringetjeneste med desinfisering
Ford tilbyr sine kunder hente- og bringetjeneste dersom de ikke kan møte opp personlig. Dette gjelder for verkstedkunder, ved utlån av demonstrasjonsbil – samt overlevering av nybil og bruktbil. Sjåførene bruker engangshansker og både bilnøkkel og interiøret blir desinfisert.
Inkludert i servicen er også en Ford Video Check. Det gir deg som kunde muligheten til å se og godkjenne anbefalte reparasjoner og prisen for dette. Videosjekken, som er en gjennomgang av punktene på bilen din mekaniker anbefaler å gjøre noe med – på en video – kan du se både på mobiltelefonen, nettbrettet eller PC-en din.
Kraftig økning i bruken de siste ukene
Videotjenesten benyttes også ved overlevering av nybil og bruktbil når kunden ikke ønsker å gjennomføre dette fysisk.
– Hente- og bringetjenestene og Ford Video Check har virkelig blitt verdsatt av kundene. Vi har sett en kraftig vekst i bruken av disse tjenestene de siste 2 ukene, sier Berg som også berømmer Ford forhandlerne sin entusiasme og gjennomføringsevne.
No Touch-servicen, som startet opp som et tilbud i Italia blir nå rullet ut over hele kontinentet i løpet av denne uken.