Ny SUV med lang rekkevidde

 

Firehjulstrekkeren Peugeot 3008 GT Hybrid4 er ferdig testet og har fått WLTP-tall for rekkevidde og CO2-utslipp. Hele 59 kilometer kan den nye Peugeot-modellen tilbakelegge uten utslipp. Sammen med en rekke nye helelektriske biler, er dette en viktig del av Peugeots elektrifiseringsprogram.

 

Peugeot 3008 GT Hybrid4 har i tillegg til 59 kilometer elektrisk rekkevidde fått et CO2-utslipp på kun 29 gram CO2/km, i henhold til WLTP. Dette tilsvarer et forbruk per mil på 0,13 liter. Med en total effekt på 300 hestekrefter fra tre motorer, er man også sikret effektiv fremdrift.

Vi gleder oss veldig til å tilby…

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Firehjulstrekkeren Peugeot 3008 GT Hybrid4 er ferdig testet og har fått WLTP-tall for rekkevidde og CO2-utslipp. Hele 59 kilometer kan den nye Peugeot-modellen tilbakelegge uten utslipp. Sammen med en rekke nye helelektriske biler, er dette en viktig del av Peugeots elektrifiseringsprogram.

 

Peugeot 3008 GT Hybrid4 har i tillegg til 59 kilometer elektrisk rekkevidde fått et CO2-utslipp på kun 29 gram CO2/km, i henhold til WLTP. Dette tilsvarer et forbruk per mil på 0,13 liter. Med en total effekt på 300 hestekrefter fra tre motorer, er man også sikret effektiv fremdrift.

Vi gleder oss veldig til å tilby en ladbar SUV med firehjulstrekk i det norske markedet. 3008 er en svært vellykket og attraktiv modell allerede, og nå vil populæriteten øke ytterligere med plug-in, firehjulsdrift og 300 hk, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.

 

Siden lanseringen av 3008 i 2016, har Peugeot solgt over 700.000 biler. Bilen er markedsleder i segmentet i mange land.

3008 GT Hybrid4 har til sammen tre motorer. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og i tillegg har den en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en elektrisk motor bak med 112 hestekrefter. Null til 100 går unna på kvikke 5,9 sekunder!

Girkassen er en 8-trinns automatkasse.

 

Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades opp på 1 time og 45 min via normalladeinntaket på 7,4 kW.

Firehjulsdriften er alltid tilgjengelig og tilbyr en stor grad av fleksibilitet. Dette sikrer god fremkommelighet under alle forhold, 4×4 også i elektrisk modus, gode ytelser og lavest mulig utslipp. Bakakselen er en avansert multilinkenhet som sikrer høy komfort og gode kjøreegenskaper.

3008 GT Hybrid4 kommer kun i utstyrsnivået GT. Det betyr seter trukket i Alcantara og pyntelister i eik. Den får også siste generasjon kjøreassistansesystemer, i likhet med 508.

Varianten med 4×4 får senere følge av en modell med forhjulstrekk og 225 hestekrefter. (Turbomotor med 180 hestekrefter og en elektrisk motor med 110 hestekrefter).

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen