Salgsresultatet fra 1. januar til og med 30. september 2018 viser at Mitsubishi Motors Europe* (MME) har hatt en økning på 16% i perioden, med 137.048 enheter mot 117.921 på samme tid i fjor.
Økningen skyldes blant annet introduksjonen av Mitsubishi Eclipse Cross som utvidet modellprogrammet og økte salget med 22.369 enheter. Den populære ladbare hybridmodellen Mitsubishi Outlander PHEV (+8% med 14.293 enheter) og en mer pro-aktiv salgs- og markedsføringsstrategi i regionen har bidratt positivt i mange land. Av de 10 største markedene har 9 av dem salgsøkning.
*34 lands importører/ 35 markeder (eks. Russland/ Ukraina)
**inkludert Mitsubishi L200
Mitsubishi Motors Europes nye president og administrerende direktør Bernard Loire kommenterer resultatene som følger: «Mitsubishi Motors er på vei opp i Europa, godt hjulpet av den nye modellen Eclipse Cross, en nyhet som henvender seg til yngre og mer designorienterte kundegrupper, samt suksessmodellen Outlander PHEV som er en av veldig få ladbare hybrider klarert gjennom det nye WLTP utslippstestregimet med lave 46 g/km CO2»
Han legger til: «Begge modellene viser at MMC sin «SUV+EV» strategi lykkes: 79% av Mitsubishi Motors salg hittil i år er SUVer, mens elektrifiserte bilmodeller*** utgjør hele 11,5% av totalen.»
***i-MiEV og Outlander PHEV