Spennende ny ladbar SUV

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 – Høyaktuell ladbar premium-SUV med 4×4

DS er merket som er først ute med det siste fra PSA. DS 7 Crossback ble lansert tidligere i år, og sommeren 2019 vil modellutvalget også inkludere en svært Norgesaktuell versjon – ladbar hybrid med 4×4. Bilen vises på bilutstillingen i Paris 2. okt og er på plass i Norge sommeren 2019.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 har totalt 300 hestekrefter, 450 newtonmeter og en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer, målt etter WLTP.
Dette er starten på elektrifiseringen av DS. Fra og med DS 7 Crossback E-Tense…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 – Høyaktuell ladbar premium-SUV med 4×4

DS er merket som er først ute med det siste fra PSA. DS 7 Crossback ble lansert tidligere i år, og sommeren 2019 vil modellutvalget også inkludere en svært Norgesaktuell versjon – ladbar hybrid med 4×4. Bilen vises på bilutstillingen i Paris 2. okt og er på plass i Norge sommeren 2019.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 har totalt 300 hestekrefter, 450 newtonmeter og en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer, målt etter WLTP.
Dette er starten på elektrifiseringen av DS. Fra og med DS 7 Crossback E-Tense 4×4 vil alle nye DS-modeller finnes i en ladbar versjon – elektrisk, plug-in hybrid, eller begge deler. E-Tense vil være DS sin plattform for ladbare biler, både helelektriske, og plug-in hybrider.

• Vi ser frem til å kunne tilby en høyaktuell modell i markedet for ladbare hybrider, som i dag utgjør nesten 19 prosent av totalmarkedet. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 vil utgjøre startskuddet for elektrifiseringen av DS og vi har stor tro på at DS 7 Crossback som ladbar hybrid med 4×4 vil slå godt an i det norske markedet, sier Thomas Christensen, merkesjef DS Norge.

DS utvider modellprogrammet med en ny versjon av DS 7 Crossback, som har vært i salg siden starten av 2018. DS skal innta nye segmenter med denne svært norgesaktuelle ladbare SUV-en med 4×4.
DS 7 Crossback E-Tense har tre motorer. Den effektive motorpakken sørger blant annet for lang elektrisk rekkevidde og mulighet for å kjøre helelektrisk firehjulsdrift. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og har følge av en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en tilsvarende elektrisk motor bak, til sammen utgjør dette en samlet systemeffekt på 300 hestekrefter. DS 7 Crossback E-Tense har en ny 8-trinns automatgirkasse som heter e-EAT8. Denne motorpakka sammen med automatgir gir en kraftig kjøreopplevelse med hybride krefter.
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 klarer 0 til 100 på 6,5 sekunder har et oppgitt forbruk på 0,22 liter per mil, tilsvarende 49 g CO2/km.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 har en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer målt etter WLTP. Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt. Dette gjør at man kan kjøre mye elektrisk i det daglige, men ikke bare småkjøring. Toppfarten i elektrisk modus er hele 135 kilometer i timen.

Kjøreprogrammer
• ZERO EMISSION er 100 prosent elektrisk.
• SPORT gjør at det pøser på med effekt.
• HYBRID tilpasser seg kjøremønster.
• 4WD gjør at DS 7 CROSSBACK E-TENSE prioriterer å være 4×4.

e-SAVE
Denne funksjonen gjør det mulig å reservere strøm til bruk i fremtiden. Hvis man for eks. kjører på motorveien, så kan man reservere 10 km, 20 km eller hele batteriet, til elektrisk kjøring i bystrøk eller lignende. Dette for å sikre elektrisk rekkevidde der det gir mest gevinst.

Ladetider:
• 8 timer med standard kontakt (3,3 kW, 8A)
• 4 timer (3.3 kW 14A)
• Under to timer med veggboks (6.6 kW 32A)

Bagasjerommet er det samme som på den konvensjonelle varianten, 555 liter. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 kommer med mulighet for hengerfeste.

 

Artikkelen fortsetter under annonsen