Peugeot plug-in hybrid – Ladbar offensiv

Peugeot viser snart sin nye produktrekke med PLUG-IN hybrid. Dette kommer i tillegg til dagens modeller, og blir kraftig motoriserte lavutslippsbiler. Modellene som er på vei vil få navnene HYBRID eller HYBRID4, alt ettersom modellen har firehjulsdrift eller ikke.
Her får man alle valgmuligheter: med eller uten firehjulsdrift, 225 eller 300 hestekrefter og sedan, stasjonsvogn eller SUV.
Nye PLUG-IN hybrider fra Peugeot vil bestå av 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid og 3008 GT Hyrid4.

Peugeot presenterer nå en rekke nye PLUG-IN hybrider som vil tilby kunder enda mer kjøreglede. Alle modellene er basert på kjente modeller…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Peugeot viser snart sin nye produktrekke med PLUG-IN hybrid. Dette kommer i tillegg til dagens modeller, og blir kraftig motoriserte lavutslippsbiler. Modellene som er på vei vil få navnene HYBRID eller HYBRID4, alt ettersom modellen har firehjulsdrift eller ikke.
Her får man alle valgmuligheter: med eller uten firehjulsdrift, 225 eller 300 hestekrefter og sedan, stasjonsvogn eller SUV.
Nye PLUG-IN hybrider fra Peugeot vil bestå av 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 3008 Hybrid og 3008 GT Hyrid4.

Peugeot presenterer nå en rekke nye PLUG-IN hybrider som vil tilby kunder enda mer kjøreglede. Alle modellene er basert på kjente modeller og 1,6-liters bensinmotorer med turbo. Automatgirkassa har 8 gir og har fått navnet e-EAT8.
Elektrifisert bakaksel
På HYBRID4 har multilink hjulopphenget blitt utstyrt med en elektrisk motor med 110 hestekrefter. Det er denne motoren som skaper 4×4.
Energikilden til de elektriske motorene er et 300 volt Litium–ion batteri som er plassert under baksetet på begge motorvarianter, HYBRID OG HYBRID4.
På HYBRID-versjoner har batteriet en kapasitet på 11,8 kWt, og på HYBRID4 er kapasiteten 13,2 kWt. Dette sørger for en elektrisk rekkevidde på opptil 50 kilometer (WLTP).
I kjøremodus ZERO-emission har Peugeot PLUG-IN hybrid en toppfart på 135 kilometer i timen.

En ekstra ladefunksjon
Peugeot lanserer en ny ladefunksjon for sine PLUG-IN hybrider. For eks. i nedoverbakker kan man klikke girspaken bakover og man aktiverer motorbrems med de elektriske motorene. Dette sørger ekstra lading i stedet for å bremse med de vanlige bremsene. Funksjonen deaktiveres ved å klikke girspaken bakover en gang til. Dette er i tillegg til det vanlige systemet som gjør at bilen lader når den ruller fritt.

e-SAVE
Denne funksjonen gjør det mulig å reservere strøm til bruk i fremtiden. Hvis man for eks. kjører på motorveien, så kan man reservere 10 km, 20 km eller hele batteriet, til elektrisk kjøring i bystrøk eller lignende. Dette for å sikre elektrisk rekkevidde der det gir mest gevinst.

Ladetider
• 8 timer med standard kontakt (3,3 kW, 8A)
• 4 timer (3.3 kW 14A)
• Under to timer med veggboks (6.6 kW 32A)
Ladekontakten på bilen er symetrisk plassert på motsatt side av tanklokket.

Kjøreprogrammer
• ZERO EMISSION er 100 prosent elektrisk.
• SPORT gjør at det pøser på med effekt.
• HYBRID tilpasser seg kjøremønster.
• 4WD gjør at 3008 GT Hybrid4 prioriterer å være 4×4.
• COMFORT finnes på 508 og 508 SW og kobler sammen HYBRID-programmet med de elektronisk justerbare demperne.

Alle kjøreprogrammer er tilgjengelige i 100 prosent elektrisk kjøring, avhengig av batteristatus
Powermeter må til. Dette erstatter turtelleren og forteller sjåfør om kjørestil:
• ECO indikerer at man kjører energieffektivt
• POWER indikerer at det er ytelser som står i fokus
• CHARGE indikerer batteriet lades.

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4
Dette er en ladbar SUV med 300 hestekrefter og 4×4. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter. I tillegg er den utstyrt med en elektrisk motor BÅDE foran og bak. Disse yter 110 hestekrefter per stykk.
Samlet gjør dette at 0 til 100 går unna på 6,5 sekunder, batteriet, med en kapasitet på 13,2 kWt, gir en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer (WLTP). CO2 nivået er 49 gram per kilometer (WLTP).
3008 Hybrid kommer noen måneder etter lansering av 3008 Hybrid4.

PEUGEOT 508 HYBRID og 508 SW HYBRID
Nye PEUGEOT 508 HYBRID og 508 SW HYBRID kombinerer en bensinmotor med turbo og 180 hestekrefter og en elektrisk motor med 110 hestekrefter i tillegg. Den totale effekten er 225 hestekrefter.
508 og 508 SW har et CO2-utslipp målt etter WLTP på under 49 gram per kilometer.
Batteriet har en kapasitet på 11,8 kWt og sikrer en elektrisk rekkevidde på over 40 kilometer (WLTP).
Bagasjerommene på 508 og 508 SW er identiske sammenlignet med de konvensjonelle bilene. 487 liter for 508 og 530 liter for 508 SW.

Artikkelen fortsetter under annonsen