Solid kompetanse og moderne utstyr

Dag Nicolaysen og hans stab hos Grandahl Bil åpnet i fjor høst, men har det allerede meget travelt.

 

I november i fjor åpnet Grandahl Bil på Tunejordet eget verksted. Verkstedet består av erfarne mekanikere med høy kompetanse, som alle jobber i et nytt anlegg med kun moderne utstyr.

 

-Vi tar service og reparerer alle typer bilmerker, påpeker daglig leder, Dag Nicolaysen overfor Motormagazinet.

Dag Nicolaysen drev tidligere Mekonomen-verkstedet i de tidligere lokalene til Motorhuset. I fjor høst tok Nicolaysen med seg mekanikerne og alt utstyret til Grandahl Bil. Det angrer han ikke et eneste sekund på. Før Dag…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen
Dag Nicolaysen og hans stab hos Grandahl Bil åpnet i fjor høst, men har det allerede meget travelt.

 

I november i fjor åpnet Grandahl Bil på Tunejordet eget verksted. Verkstedet består av erfarne mekanikere med høy kompetanse, som alle jobber i et nytt anlegg med kun moderne utstyr.

 

-Vi tar service og reparerer alle typer bilmerker, påpeker daglig leder, Dag Nicolaysen overfor Motormagazinet.

Dag Nicolaysen drev tidligere Mekonomen-verkstedet i de tidligere lokalene til Motorhuset. I fjor høst tok Nicolaysen med seg mekanikerne og alt utstyret til Grandahl Bil. Det angrer han ikke et eneste sekund på. Før Dag Nicolaysen etablerte eget verksted jobbet han blant annet med å reparere Skoda og var såkalt servicetekniker i 20 år.

 

Fremtidsrettet

-Større enheter er mer konkurransedyktige og det var en fremtidsrettet beslutning, mener Dag Nicolaysen, og roser både kunder og kolleger.

-Vi har mange trofaste, joviale kunder og miljøet med Grandahl-brødrene i spissen gjør at det er moro å gå på jobb. Alle trives her.

 

Har EU-linje

Verkstedet til Grandahl Bil er autorisert og godkjent av Statens Vegvesen. Verkstedet har en såkalt EU-linje, så alle papirer er i skjønneste orden.

 

Grandahl Bil selger over 1 000 biler i ået, så fire av mekanikerne er i hovedsak dedikert til egne biler. De to andre skrur for det meste for eksterne kunder.

-Det er travelt og det er ca. to ukers ventetid på verkstedet, forteller Dag Nicolaysen.

 

Få feil

I tillegg til tradisjonelle bensin- og dieselbiler har verkstedet mange hybrid og elbiler inne til sjekk. Det viser seg at det er få feil ved de moderne bilene.

-Fabrikkene har blitt flinke og mer kvalitetsbevisste, akkurat som kundene. Det var færre feil på bilene i begynnelsen av 2000-tallet. Det blir imidlertid spennende å se hva fremtiden bringer i bilbransjen. I dag er det skapt mye usikkerhet i markedet.

 

I tillegg til at Dag Nicolaysen er daglig leder av verkstedet hos Grandahl BIL, så er Mathis Barten verksmester.

 

Artikkelen fortsetter under annonsen