Mitsubishi Motors Corporation vil introdusere nytt utvendig og innvendig design hos ca 5000 bilforhandlerne verden over. Beslutningen er tatt med bakgrunn i det nye merkevareslagordet «Drive your Ambition» som ble lansert i fjor og har til hensikt å bedre kundeopplevelsen i et kvalitetsperspektiv og for å styrke Mitsubishi Motors sin merkevareimage.
Det nye designet inneholder sorte, hvite og grå fargetoner med en rød markering.
Guillaume Cartier, senior visepresident for global markedsføring og design hos Mitsubishi Motors uttaler; – Vår merkevare er i utvikling og det er nødvendig å reflektere dette i enhver kontakt med våre kunder. Vi implementerer derfor ny forhandleridentitet slik at kundene skal kunne kjenne seg igjen uansett hvor de er i verden.
– For norske forhandlere vil implementeringen starte nokså raskt, i puljer og gjøres over tid og i godt samarbeid med oss, sier Bjørn Lorentzen, forhandlerutvikler for 72 norske Mitsubishi-forhandlere og serviceverksteder hos importøren.