Raskere og bedre Mustang

 

Nye Ford Mustang er raskere, mer aerodynamisk og spekket med det nyeste av avanserte teknologier. Sportsbilen gir også eieren langt flere muligheter til å sette sitt helt personlige preg på ikonet.

 

Nye Ford Mustang kommer til Norge våren 2018. Den kommer både som kabriolet og fastback.

Både motorer og understell er forbedret på det som var verdens mest solgte sportsbil i fjor. Med Fords 5.0-liters V8-motor som leverer 450 HK, gjør den unna 0-100 km/t på 4,3 sekunder i kombinasjon med den nye, lynraske 10-trinns automatgirkassen.

Interessen for Mustang i Europa har vist seg å være enda…

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Nye Ford Mustang er raskere, mer aerodynamisk og spekket med det nyeste av avanserte teknologier. Sportsbilen gir også eieren langt flere muligheter til å sette sitt helt personlige preg på ikonet.

 

Nye Ford Mustang kommer til Norge våren 2018. Den kommer både som kabriolet og fastback.

Både motorer og understell er forbedret på det som var verdens mest solgte sportsbil i fjor. Med Fords 5.0-liters V8-motor som leverer 450 HK, gjør den unna 0-100 km/t på 4,3 sekunder i kombinasjon med den nye, lynraske 10-trinns automatgirkassen.

Interessen for Mustang i Europa har vist seg å være enda større enn vi trodde. Nesten 33 000 fornøyde eiere av den ikoniske sportsbilen kjører allerede rundt på Europeiske veier. Det er få biler som har så mye historie, og leverer en sportslig kjøreglede til et så bredt publikum. Med nye Ford Mustang blir dette bedre på alle måter, sier toppsjefen i Ford Europa, Midtøsten og Afrika, Steven Armstrong.

 

Tar vare på mer enn 50 år med tradisjon

Designet er gjenkjennbart og tar vare på mer enn 50 år med tradisjoner. Samtidig har bilen gjennomgått forandringer som får den til å fremstå enda mer muskuløs, men likevel mer strømlinjeformet og atletisk. Panseret er lavere og har integrerte luftventiler. I kombinasjon med en lavere grill gir det en skarpere og mer aggressiv front, samtidig som det forbedrer bilens aerodynamikk.

Både Mustangs frontlykter, blinklys og de ikoniske baklyktene har LED-teknologi som standard i Europa.

Med nye Ford Mustang får dessuten kundene langt flere muligheter til å bestille bilen akkurat slik de ønsker den. Tre tøffe nye metallic-lakkfarger, «Kona Blue», «Orange Fury» og «Burgendy Velvet» blir tilgjengelige. Bilen kan også leveres med svarte eller hvite racingstriper. De nye 19 tommers aluminiumsfelgene tilbys også i ulike utførelser med hver sin unike karakter.

Interiøret i nye Mustang gir mer premium-følelse. Materialvalget er mykere og det er håndsøm i midtkonsollen. En ny startknapp i bilen blinker rødt fra bilen låses opp til du vekker motoren til live.

Interiørpakken «Karbon pakke» er tilgjengelig for nye Mustang. Her inngår det Alcantara i dør og seter, karbonfiber i instrumentpanelet, skinnseter med både oppvarming og kjøling i setene og oppvarmet ratt.

 

For flere bilder, mer informasjon og video: KLIKK HER

 

Beste Mustang-kjøreopplevelse noensinne

Den herlige ytelsen og engasjerende kjøreopplevelsen har vært hjertet i Ford Mustangs DNA siden den ble lansert for første gang i 1964. Med ny drivlinje, nytt chassis og forbedret teknologi leverer nye Mustang nå den beste kjøreopplevelsen noensinne.

Fords 5-liters V8-motor er videreutviklet for å gi mer krefter og dreiemoment. Motoren leverer hele 450 HK og 529 Nm. I kombinasjon med Fords nye 10-trinns automatgirkasse har den et oppgitt forbruk på 1,21 liter/mil.

Den nye 2.3-liters Ecoboost-motoren leverer 290 HK, og vil også gi en enda bedre kjøreopplevelse enn sin forgjenger. Dette skjer ved hjelp av en overboost-funksjon for turboladeren som blir iverksatt ved kraftig akselerasjon under girskiftene til den nye 10-trinns automatgirkassen. Dreiemomentet på EcoBoost-motoren er på 440 Nm, Oppgitt drivstofforbruk er 0,9 liter/mil.

 

Lynrask ny 10-trinns automatgirkasse

Den nye 10-trinns automatgirkassen sørger for lavere drivstofforbruk og forbedret akselerasjon. Girkassens elektroniske styringssystem tilpasser også ytelsen til bilens kjøremodus, enten du cruiser rundt eller ønsker den ultimate akselerasjonen med det nye «drag-strip»-kjøremoduset.

– Når du skifter gir betyr det ofte at du taper tid. Med Mustangs nye 10-trinns girkasse leverer motoren ekstra mye krefter og dreiemoment mens du skifter gir og leverer dermed en raskere akselerasjon og mer sømløse overganger. Dette er den raskest akselerende Ford Mustangen noensinne, sier sjefsingeniør for Ford Mustang i Europa, Matthias Tonn.

Ford Mustangs 6-trinns manuelle girkasse er forbedret for å kunne levere enda raskere girskift. Launch Control systemet låser forhjulene og tillater at bakhjulene spinner for å varme dekkene. Dette leveres som standard både med 2.3-liters EcoBoost-motoren og 5.0-liters V8.

 

Strammere og mer direkte

Nye Ford Mustang har også fått nye støtdempere for enda bedre kontroll under kjøring, spesielt gjennom svinger. Hele bilens understell er strammet opp for å levere en mer presis og engasjerende kjøreopplevelse.

Også støtdemperteknologien fra MagneRide kan nå fås som et tilvalg. Dette er et system som ved hjelp av magnetisme regulerer stivheten i dempingen av bilen og leverer optimal demping ved forskjellige kjøresituasjoner.

 

Velg ditt eget kjøreoppsett på ikonet

Nye Mustang får Fords første 12-tommers krystallklare digitale LCD-skjerm i dashbordet. På det kan du velge mellom bilens ulike kjøremodus. I tillegg til Normal, Sport, Bane og Snø-/regn-modus har du i nye Mustang fått to nye kjøreoppsett:

  • «MyMode» hvor sjåføren kan sette sine egne favorittinnstillinger av demping og styrefølelse.
  • «Drag Strip Mode» setter bilen perfekt opp for en raskest mulig start og maksimale prestasjoner i de drøye 402 meterne en dragracing-bane er.

 

Hele det store LCD-instrumentpanelet vil også – som i Ford GT – endre karakter avhengig av hvilken kjøremodus du velger. Nye Ford Mustang kommer også med det nyeste innen infotainmentsystem. Med SYNC 3 får du blant annet Apple CarPlay eller Android Auto.

Også motorlyden kan endres gjennom en aktiv ventil på eksosanlegget til  Mustang GT med V8’er. Den har lyd som matcher hele akselerasjonsområdet, om det er lun brumming eller iltre snerr. Du får også med den innovative «god naboinnstilling» som kan stilles inn på tid for å unngå at naboene dine våkner av et iltert brøl for tidlig om morgenen.

 

Det siste innen førerassistansesystemer

Nye Mustang kommer naturligvis også med det siste innen førerassistansesystemer fra Ford: et Anti-kollisjonssystem med fotgjengeroppdagelse, adaptiv cruisekontroll, avstandsvarsling og føreroppmerksomhetsovervåkning. Bilen har også et aktivt system som hjelper deg tilbake om du uforvarende er på vei over i et annet kjørefelt.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen