Salgsstart for tidenes råeste GLC

 

AMG har satt sine beste ingeniører på årets mest solgte Mercedes-Benz-modell og resultatet er vanvittige AMG GLC 63 4MATIC+ og AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé. Salget er i gang og prisene starter på 1.290.00 kr. De første modellene kommer til Norge i oktober.

I 1999 introduserte Mercedes-AMG sin første høyytelses-SUV, ML 55. Siden den gang har AMG levert utallige SUV’er med sportsbilytelser, men har manglet en modell i GLC-segmentet. Med lanseringen av toppmodellen GLC 63 og GLC 63 Coupé er sirkelen sluttet.

– «GLC har vært vår mest etterspurte modell helt siden lanseringen i 2015. Den leder an i…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

AMG har satt sine beste ingeniører på årets mest solgte Mercedes-Benz-modell og resultatet er vanvittige AMG GLC 63 4MATIC+ og AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé. Salget er i gang og prisene starter på 1.290.00 kr. De første modellene kommer til Norge i oktober.

I 1999 introduserte Mercedes-AMG sin første høyytelses-SUV, ML 55. Siden den gang har AMG levert utallige SUV’er med sportsbilytelser, men har manglet en modell i GLC-segmentet. Med lanseringen av toppmodellen GLC 63 og GLC 63 Coupé er sirkelen sluttet.

– «GLC har vært vår mest etterspurte modell helt siden lanseringen i 2015. Den leder an i registreringsstatistikken og kombinert med rekordhøyt AMG-salg ligger alt til rette for videre suksess», sier direktør i Mercedes-Benz Personbil, Kjetil Myhre.

 

Sportsbilytelser

Alle fire modellvarianter er utstyrt med den velkjente V8 biturbo-motoren fra AMG og yter inntil 510 hestekrefter, og blir med det de heftigste SUV’ene i sine segment. Kreftene distribueres via den svært responsive 9-trinnskassen AMG Speedshift MCT med lynraske girskift og start-våtclutch. Ved hjelp av innovative AMG performance 4MATIC+, som først ble introdusert i AMG E 63, sørger en elektromagnetisk clutch for 100% variabel kraftdistribusjon mellom akslingene for optimalt grep. Lyden må også stå i stil og derfor introduseres nå AMG sportseksos til GLC for å øke gåsehudfaktoren. Toppmodellene med S-betegnelse får, i tillegg til comfort, sport og sport+-program, også Race-modus som konfigurerer alle parameter med kun ett mål; maksimal ytelse.

 

Visuelt slående

For å understreke ytelsene er både interiør og eksteriør oppgradert, der det mest iøynefallende er den nye Panamericanagrillen hvor GLC er den første AMG-modellen, utover GT-serien, som får den denne.

 

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen