Med 85 km elektriske rekkevidde gjør du alt det daglige på strøm. Skulle en krise oppstå i Norge har du to kilder til fremdrift, bensin og strøm.
Det vi opplever i konfliktområder i verden er at energi infrastruktur er et utsatt mål. Når befolkningen nå bes om å bes om å forberede seg på en uke uten strøm vil en Mitsubishi Outlander i storfamilien være god beredskap.
«Jeg stusser på at myndighetene fortsetter å insitere på målet om 100% elbiler i Norge. I en krisesituasjon vil det være en ulempe at 10-års parken av biler er 100% elektrisk. God beredskap er ikke «all-inn» på én teknologi. 10-års bilparken bør ha et innslag av annen kilde til fremdrift» sier Christian Schmidt, adm. direktør i Mitsubishi Motors Norge.
Mitsubishi Motors i Japan kan også bekrefte at Mitsubishi Outlander PHEV ikke har en såkalt «kill switch». Dette betyr at produsenten eller hackere ikke på noe tidspunkt kan påvirke produktets evne til å fungere til mobilitet. «I så måte er Outlander PHEV litt old school» sier Schmidt. «Når kunden først har kjøpt bilen er det kundens eie 100% og vil fungere etter intensjonen uansett krisesituasjon. Med to kilder til fremdrift er kunden bedre forberedt enn de fleste andre. Og batteriet vil fungere som strømkilde til for eksempel mobiltelefoner» legger han til.