Den 10. juni lanseres Tour de Škoda, en helt ny konkurranse som gir sykkelentusiaster muligheten til å delta i sitt eget Tour de France – der de liker å sykle.
Konkurransen gjennomføres ved å logge sykkelturer med Strava og gjennom appen Bilhold.
– Vi har vært stolt samarbeidspartner med sykkelsporten gjennom flere år, og dette er midt i blinken for hva vi ønsker å stå for i Škoda. Vi ønsker å tilrettelegge for fine turmuligheter, og tenker at i mange tilfeller starter turopplevelsen når bilen er fremme, forteller Behrens.
Škoda ønsker å tilrettelegge for turopplevelser, og er derfor også en støttespiller for flere organisasjoner og lag lokalt, blant annet Stolpejakten, Orienteringsforbundet og Sykkelforbundet.
Nylig lanserte også Škoda konseptet Blåtur, som gjennom kunstig intelligens lager mer enn 7.000 unike turopplevelser, enten det er til nye utkikkspunkter eller en kunstutstilling du ikke har vært klar over, rundt omkring i hele Norge.
Škoda er også bilpartner med Uno-X Mobility, som var første norske lag i selve Tour de France under fjorårets konkurranse. Laget er kvalifisert på nytt i år, og jobber mot gode prestasjoner på proffnivå også denne sommeren.
Tour de Škoda varer i seks uker, og det blir mulighet for å hente flere poeng og ledertrøyer både innen klatring og kilometer kjørt.