Fra Biltema til bilsenter

Morten Solberg trives i jobben som kundemottaker hos Sarpsborg Bilsenter.

Morten Solberg jobbet som grafisk designer i Biltema. Nå er han kundemottaker hos Sarpsborg Bilsenter. Et litt annerledes karriereskifte med andre ord.

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Det ble 14 år som grafisk designer hos Biltema før Morten Solberg valgte en helt annen og ny yrkesretning. Overgangen skjedde i august 2022, så han er for lengst varm i trøya i jobben hos Sarpsborg Bilsenter.

Savnet kundekontakt
-Jeg savnet kundekontakten og det være en del av et større arbeidsmiljø. Biltema har sitt hovedkontor på Jessheim, så jeg hadde for det meste hjemmekontor. Jeg gikk rett og slett lit lei, og trengte et skifte, sier Morten Solberg til Motormagazinet.

Nå angrer ikke Solberg et eneste sekund på at han begynte å jobbe hos Sarpsborg Bilsenter på Iseveien. Hyggelige kolleger, gode arbeidsforhold og høy faglig standard, bidrar til at en hektisk hverdag blir både hyggelig og stimulerende.

Verksted-timer
Morten Solberg savnet altså kundekontakt. Det har han nå fått til gagns, for det sier seg selv at en kundemottaker har nettopp det.

-Kontakten med kundene skjer på alle plattformer og kanaler. Kunden kommer jo fysisk i butikken, men det skjer også på telefon og via sosiale medier, forteller Solberg.

Pris og kvalitet
Det å koordinere verkstedet og få logistikken til å flyte på verkstedet er viktig. Timeplanen skal holde. I tillegg skal det regnes på tilbud til kundene og det er flere andre mindre, men likevel viktige arbeidsoppgaver. Solberg «fusker» fortsatt litt i designfaget ved blant annet å lage annonser for bilforretningen.

-Vi merker at kundene er prisbevisste, men samtidig opptatt av kvalitet. Det sikrer oss mange kunder og Sarpsborg Bilsenter har alltid vært meget dyktige på verkstedsiden. Av den grunn får vi inn alle typer bilmerker, ikke bare de vi selger eller har solgt tidligere. Riktig pris og høy kvalitet betyr alt.

-Hva med bobilkunder?

-Det er god respons på service av bobiler, og spesielt den tiden vi er inne i nå. Bobilsesongen starter jo for alvor ved påsketider, sier Solberg.

 

Morten Solberg
38 år
Sarpsborg
Kundemottaker/markedskoordinator
To barn
Nyheter
Kaffe
Trening

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen