Dacia fornyer seg

 

Dacia uttalte da de kunngjorde sin nye strategi tidlig i 2021, at dette var starten på et nytt kapittel i historien!

 

  • Et helt nytt visuelt og grafisk språk som vil bli implementert fra juni 2021
  • Ny logo og nytt emblem – enkelt og robust!
  • En milepæl i Dacias strategiske plan
  • Ny og moderne visuell identitet, men likevel tro mot sitt opprinnelige DNA
  • Dacia blir grønn og forsterker sin link til natur og utendørsaktiviteter

 

Dette synliggjøres i dag med ny logo, nytt emblem, nye farger og helt nytt uttrykk, selvom merkevaren fortsatt forblir tro mot sitt…

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Dacia uttalte da de kunngjorde sin nye strategi tidlig i 2021, at dette var starten på et nytt kapittel i historien!

 

  • Et helt nytt visuelt og grafisk språk som vil bli implementert fra juni 2021
  • Ny logo og nytt emblem – enkelt og robust!
  • En milepæl i Dacias strategiske plan
  • Ny og moderne visuell identitet, men likevel tro mot sitt opprinnelige DNA
  • Dacia blir grønn og forsterker sin link til natur og utendørsaktiviteter

 

Dette synliggjøres i dag med ny logo, nytt emblem, nye farger og helt nytt uttrykk, selvom merkevaren fortsatt forblir tro mot sitt opprinnelige konsept. Enkelt, ekte og robust, til en rimelig pris.

 

Denis Le Vot, CEO Dacia, beskriver Dacia som: «Merket som stadig omdefinerer hva som er viktig i bilindustrien». Et merke som både er «oppnåelig» for folk flest og ikke minst «attraktivt». Markedsposisjonen i markedet er fortsatt like unik som fra dag en, og vil fortsette å vokse de kommende årene.

Dacia fornyer både DACIA logoen og lanserer et nytt emblem. Begge designelementene er utviklet internt.

Logotypen, som er sentral i den nye visuelle identiteten, utstråler en av robusthet og stabilitet. Formen på «D» og «C» bokstavene er speilbilder av hverandre og lenker til en kjede som sterkt bånd. Det nye Dacia-emblemet er et kraftig visuelt uttrykk som lett kan gjenkjennes, også langt unna.

 

Dacia «goes green»
De nye primærfargene er bygget rundt khaki-grønt, og fremhever merkets nærhet til naturen, et naturlig terreng for bl.a Dacia Duster. Sekundærfargene er jordfarger som mørk khaki, terrakotta og sand. I tillegg vil også lys oransje og grønn benyttes.

 

Dacia. PERFEKT NOK
Dacia merket har også fått en ny «pay-off» som tydelig indikerer at Dacia er et merke som tilbyr rimelige biler, med det aller mest nødvendige, for de aller fleste.
Dacia. Perfekt nok

 

IMPLEMENTERING
Den nye merkevareidentiteten vil bli synlig i ulike faser allerede fra juni 2021 og den nye logoen vil bli synlig på kjøretøyene fra siste halvdel i 2022.

 

Artikkelen fortsetter under annonsen