Dette er noe også den første Multivan hadde, for mer enn 35 år siden: Et bord i kupeen. Siden har dette vært en obligatorisk del i hver generasjon av allrounderen. I nye Multivan kommer det mest fleksible bordet noensinne.
- Den neste generasjonen av Multivan blir lansert med et ekstremt fleksibelt bordsystem
- Mer komfort: Det nye multifunksjonsbordet kan også brukes som midtkonsoll mellom forsetene
- Flyttbart: Nytt skinnesystem i gulvet gjør at bordet/midtkonsollen kan settes opp mellom alle de tre seteradene
- Nye Multivan har igjen en praktisk åpning mellom forsetene, slik at det er mulig å ha god tilgang bakover. I tillegg er takhøyden generøs.
Fra nå av blir bordet et multifunksjonssystem, som også kan brukes som midtkonsoll mellom alle tre seterader. Utgangspunktet var den aktuelle Multivan 6.1. Her har bordet alltid sin faste plass i bakre del av kupeen. Avhengig av spesifiseringen av kjøretøyet, er det enten et foldebord, eller et multifunksjonsbord.
Gjenoppfinningen baserer seg på det nye skinnesystemet i den kommende generasjonen av Multivan. Bordet kan nå flyttes rundt og plasseres på flere måter. Og det er ikke alt! Siden skinnene går hele veien frem mellom forsetene, kan det også benyttes som midtkonsoll mellom fører- og passasjersete. Dette er helt nytt i en Multivan.
Albert Kirzinger forklarer ideen bak den nye multifunksjonsbordet i denne kortevideoen (tysk, engelsk teksting). – Fleksibilitet, som enkelt kan utnyttes. Vi har et helt flatt gulv, fra første til tredje seterad. Her har vi en multifunksjonskonsoll som du kan bruke fra alle seteplasser inne i bilen. Rendyrket fleksibilitet; det er nye Multivan, sier Kirzinger.
Slik virker det
Multifunksjonsbordet kan låses i skinnesystemet, som går midt i kjøretøyet. I utgangsposisjonen er det to foldbare sideflater og høydejusteringen nede. Da er bordet en midtkonsoll. Som nevn kan den plasseres mellom alle tre seterader.
På toppen er det tre koppholdere og et oppbevaringsrom. Multifunksjonsbordet kan heves ved å trykke på en stor knapp. Det gir tilgang til ytterligere oppbevaringsplass – til for eksempel leker eller drikkeflasker. Samtidig kan de to sidevangene trekkes opp, og foldes ut til et stort bord. Bordet kan også løses fra skinnene og tas ut.
Dersom bordet har vært brukt som midtkonsoll mellom forsetene, kan det enkelt flyttes for å gi den typiske åpningen for passasje bakover i bilen – en del av en Multivans DNA. Da gir fleksibiliteten i skinnesystemet en ny egenskap i Multivan: En midtkonsoll mellom enten 2. eller 3. seterad.
Åpningen mellom forsetene er ikke bare bred, den er også høy. Hodeplassen i den kommende utgaven er tilsvarende den i Multivan 6.1. Og dersom nye Multivan er utstyrt med et panoramatak – som tilbys for første gang i denne modellserien – er takhøyden enda høyrere enn i forgjengeren. Men det er allerede en ny Multivan-historie.