Spenstige priser på nye IONIC 5

 

Etter å ha solgt ut lanseringsutgaven Project 45 på minutter, slipper Hyundai nå ordinære priser på IONIQ 5. Fra start tilbys bilen med stort batteri, full utstyrspakke som standard og valget mellom bak- og firehjulstrekk.

 

Hyundai slipper i dag priser på IONIQ 5 for ordinært salg. Det ordinære salget starter 3. mai 2021, med leveringsstart i sommer. IONIQ 5 lanseres fra start med full utstyrspakke som standard, stor batteripakke, og valget mellom bak- og firehjulstrekk.

 

– Vi lanserer nå IONIQ 5 for ordinært salg, og begynner å skrive kontrakter i mai. IONIQ 5 kommer fra start med…

Av:
Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

Etter å ha solgt ut lanseringsutgaven Project 45 på minutter, slipper Hyundai nå ordinære priser på IONIQ 5. Fra start tilbys bilen med stort batteri, full utstyrspakke som standard og valget mellom bak- og firehjulstrekk.

 

Hyundai slipper i dag priser på IONIQ 5 for ordinært salg. Det ordinære salget starter 3. mai 2021, med leveringsstart i sommer. IONIQ 5 lanseres fra start med full utstyrspakke som standard, stor batteripakke, og valget mellom bak- og firehjulstrekk.

 

– Vi lanserer nå IONIQ 5 for ordinært salg, og begynner å skrive kontrakter i mai. IONIQ 5 kommer fra start med Premium utstyrsnivå som standard, og Long Range-batteripakken. Kundene kan velge mellom bak- og firehjulstrekk, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind Lillestrøm Knudsen i Hyundai Motor Norway.

 

Svært velutstyrt bil

IONIQ 5 er en påkostet og attraktiv crossover i familiesegmentet. Takket være en bredde på hele 1 890 millimeter, en lengde på 4 635 millimeter og en akselavstand på hele 3 000 mm er bilen svært romslig.

 

– Dette er en stor familiebil i det typiske familie-SUV, eller crossoversegmentet. Utvendig er bilen blant de største i klassen, og innvendig sprenger den grenser med sin smarte utforming og enorme akselavstand. Dermed er den romslig som en bil i D-segmentet, sier Knudsen i Hyundai.

 

– IONIQ 5 har dessuten et helt flatt gulv takket være den nye dedikerte elbilplattformen vår. Med denne bilen flytter vi normene for interiørdesign med elementer som minnefunksjon på samtlige seter, flyttbar midtkonsoll, og et baksete som kan skyves hele 20 cm i 40/60-delt konfigurasjon. Det gjør IONIQ 5 til en virkelig fleksibel familiebil, som kan tilpasses de aller fleste behov.

 

Når det ordinære salget åpner i mai, vil IONIQ 5 tilbys med Premium utstyrsnivå som standard. Dette er Hyundais høyeste utstyrsnivå, og betyr at nær sagt alt tenkelig utstyr er standardisert. De eneste tilvalgene man kan velge er oppgradering fra 19’’ til 20’’ felger, samt et heldekkende Vision Roof-glasstak.

 

Standard Range-batteripakke vil først lanseres på et senere tidspunkt.

 

– IONIQ 5 byr på banebrytende plassutnyttelse, nyskapende teknologi og en rekke helt nye utstyrselementer. Blant annet har bilen et augmented reality head-up display på hele 44’’, så vel som våre helt nye og fantastisk komfortable avslapningsseter som kan legges tilbake til en nullgravitasjonsposisjon. I tillegg er bilen naturligvis utstyrt med det aller siste av aktive førerassistent- og sikkerhetssystemer, så vel som omfattende lyddemping og komfortelementer som lydanlegg fra BOSE, sier Knudsen i Hyundai, og legger til:

– Alt er naturligvis inkludert i Premium utstyrsnivå, og med prisene vi presenterer i dag tilbyr vi en meget konkurransedyktig nestegenerasjonselbil i IONIQ 5. Bilen har også støtte for 800V lynlading som standard, og byr på en totalpakke som vi mener er uovertruffen.

 

IONIQ 5 kan takket være sitt avanserte batteri- og ladesystem med sømløs støtte for lading på både 800V og 400V lades fra 10 til 80 prosent på under 18 minutter. 100km ekstra rekkevidde lades opp på under 5 minutter. I tillegg leveres IONIQ 5 med V2L (Vehicle to Load), som gjør at man kan drive de aller fleste 220V-apparater med strøm fra bilens batteri. IONIQ 5 leveres med V2L-kontakter både innvendig og utvendig.

– IONIQ 5 er en familiebil med ekte crossover-DNA. Det betyr solide praktiske egenskaper, høy sittestilling, god bakkeklaring og massevis av plass. Med mulighet for firehjulstrekk er bilen helt optimal for norske kunders bilbehov, sier Knudsen i Hyundai.

 

IONIQ 5 Long Range har rekkevidde på inntil 481 kilometer som bakhjulstrekker, og inntil 460 kilometer som firehjulstrekker. Med bakhjulstrekk leverer bilen 350 Nm dreiemoment og 217 hestekrefter. I firehjulstrekkeren økes dette til hele 605 Nm dreiemoment 305 hestekrefter. 0-100 km/t går unna på henholdsvis 7,4 og 5,2 sekunder.

 

IONIQ 5 Long Range kan trekke tilhenger på 1 600 kilo, uavhengig av om bilen har bak- eller firehjulstrekk. Kombinert med fleksibiliteten og den innvendige plassen gjør dette IONIQ 5 til en av de virkelige lederne i det elektriske familiebilsegmentet.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen