-Fantastisk moro å selge «Årets bil»

 

-Vi er selvfølgelig veldig fornøyde og glade. Å ha bilen som blir kåret til «Car of the year» er viktig. Det betyr mye for interessen fremover, sier salgssjef for Peugeot hos Bertel O. Steen i Fredrikstad, Kjell-Kristian Sikkeland,

 

Peugeot 208, som kommer både med elektrisk og fossil motor, slo alle sine konkurrenter i finalen, og det uten at modellen har vært på norske veier før nå i mars.

 

Betyr mye for videre salg
-Egentlig var vi ikke overrasket da vi fikk beskjeden. Da vi hadde bilen et par dager for visning tidligere i år, solgte vi…

Oppdatert:
Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

 

-Vi er selvfølgelig veldig fornøyde og glade. Å ha bilen som blir kåret til «Car of the year» er viktig. Det betyr mye for interessen fremover, sier salgssjef for Peugeot hos Bertel O. Steen i Fredrikstad, Kjell-Kristian Sikkeland,

 

Peugeot 208, som kommer både med elektrisk og fossil motor, slo alle sine konkurrenter i finalen, og det uten at modellen har vært på norske veier før nå i mars.

 

Betyr mye for videre salg
-Egentlig var vi ikke overrasket da vi fikk beskjeden. Da vi hadde bilen et par dager for visning tidligere i år, solgte vi seks biler første dagen. En slik positiv start og senere kåring betyr selvsagt mye for videre salg. Kanskje klarer vi 50 e-208 i år. Vi er godt i gang. Tilbakemeldingene er veldig positive. Peugeot har nok en gang turt å gå for et helhetlig konsept. De gjør noe helt nytt, satser på en solid digital plattform, designet er passe «frekt», interiøret har en helhet og virker spennende. Hos oss er det nok elmodellen som vil selge best, men vi får også diesel- og bensinvarianter inn.

 

-Det blir alltid snakket om rekkevidden på elbiler, og Peugeot har med sin e-208 en solid rekkevidde. Testkjøringer viser dette. Bilen stiller med 340 kilometer WLTP-rekkevidde, og det er bra.

 

Sju biler i finalen
Den europeiske «Car of the year”-kåringen startet I 1964, og i 2020 har 60 motorjournalister fra 24 land sittet i juryen. Bilprisen ble delt ut for en tom sal i Geneve, ettersom Koronaviruset var med å bestemme agendaen. Sju biler var i finalen: BMW 1-serien, Renault Clio, Toyota Corolla, Ford Puma, Porsche Taycan, Tesla Model 3 og Peugeot 208.

 

Peugeot har tidligere vunnet med modellene 504, 405, 307, 308 og 3008. Den siste senest i 2017.

 

På topp
-Nå kommer også SUV-en 2008, som vi har store forhåpninger til. Dette blir en hovedbil for mange, mens 208 ofte er en nummer to bil. Bertel O. Steen i Fredrikstad ligger for øvrig på salgstoppen i Fredrikstad nå i mars. Vi er med andre ord inne i en svært positiv periode, avslutter Kjell-Kristian Sikkeland.

 

 

Artikkelen fortsetter under annonsen