Kia viste nylig frem sin nye logo og globale slagord som startskuddet på bilprodusentens omstilling. Den nye logoen representerer Kias ambisjoner om å ta en lederstilling i den fremtidige mobilitetsindustrien ved å fornye nesten alle deler av sin virksomhet.
Hensikten med den nye logoen er å symbolisere de verdier og opplevelser Kia tilbyr sine kunder i form av fremtidige produkter og tjenester. Logoen ligner på en håndskrevet signatur. Dens rytmiske, ubrutte linje formidler Kias ønske om å bringe inspirasjon, og de stigende linjene gjenspeiler Kias like store ambisjoner for merkevaren.
«Kias nye logo representerer selskapets forpliktelse til endring og innovasjon», sa Ho Sung Song, Kias President og CEO. “Bilindustrien er i en tid med raske endringer, og Kia tilpasser seg proaktivt til endringene. Den nye logoen representerer vårt ønske om å inspirere kunder når deres mobilitetsbehov utvikler og endrer seg, og våre ansatte til å møte utfordringene vi står overfor i en bransje i så stor endring. ”
Den nye logoen ble vist under et rekordstort pyroteknisk show med droner over Incheon, Korea. Det ble satt Guinness verdensrekord for “flest ubemannede luftfartøyer (UAV) som samtidig avfyrte raketter”.
Lanseringen av den nye logoen kan sees på Kia globale YouTube-kanal:https://youtu.be/s61_IsjqLzc
Veien videre og ny strategi 15. januar
I tillegg til en helt ny logo, delte Kia i dag sitt nye globale slagord, ‘Movement that inspires’. Detaljer om Kias nye merkevarestrategi og hvordan dette vil innvirke på den fremtidige produktstrategien deles på det digitale arrangementet «New Kia Brand Showcase» på Kias globale YouYube kanal 15. Januar.
Lanseringen av den nye logoen følger opp ‘Plan S’, Kias langsiktige forretningsstrategi, som ble lansert i januar 2020. Et av målene er å ta en ledende posisjon i det globale bilmarkedet ved å fokusere ytterligere på elbiler og introdusere et bredt spekter av mobilitetstjenester, skreddersydd for ulike kunde- og markedsbehov.