-Jeg synes hverdagen til tider er hektisk, og når jeg ikke er på jobb liker jeg rett og slett å bruke tiden sammen med familien og i hjemmet. Når det er sagt, så må jeg innrømme at jeg trives utrolig godt i jobben . Jeg har bare til sammen ca. tre år bak meg i bilbransjen, men er ikke i tvil om at jeg har kommet på rett hylle i livet, forteller salgsansvarlig for Volvo i Bilbutikk 1, Ulf Petter Pedersen.

-Egentlig er jeg utdannet innen hotellfaget, og har arbeidet i mange år som servitør, kokk og bartender. Siden ble jeg miljøarbeider, før jeg fikk jobb med å selge Metos kjøkkenutstyr. Uka etter jeg hadde startet med det, ble jeg oppringt fra Bilbutikk 1. De ville ha meg på laget. Var ute etter en medarbeider med  lokal forankring og salgskraft. De kjente meg fra tidligere, da jeg for ca. fem år siden jobbet i halvannet år om selger. Etter noen måneder i Metos, ble det bil igjen på meg, og jeg har ikke angret en dag. Jeg synes Volvo er bilmerket over alle bilmerker, og vi har en fin tone på arbeidsplassen her. Vi bruker hverandres kunnskap og lærer av hverandre hele tiden uansett hvilken avdeling vi tilhører, sier Ulf Petter Pedersen.

 

Fotball

Og selv om Ulf Petter forteller at han er på jobb eller bruker fritiden hjemme hos familien, stemmer ikke det helt. For han  har tatt på seg jobben som fotballtrener for Sprint Jeløys gutter 16-lag.

-Jeg er en gammel fotballspiller, som holder på litt på bedriftsnivå ennå. Fotball er utrolig gøy. Jeg følger også med Moss Fotballklubb, og håper det en dag vil snu igjen for klubben. Det viktigste nå er at man klarer å berge plassen i 2. divisjon og bygger sten på sten. Mange har snudd ryggen til Moss FK, og det er synd. De som holder på der nå prøver det de kan for å få ”skuta” på rett kjøl igjen, men det er selvfølgelig en lang vei å gå.

IMG_3775

Ulf Petter Pedersen er salgsansvarlig for Volvo, og viser her frem XC 60, som stadig får nye venner.

 

Volvo med et smil

Men det er bil som fyller mye av dagene til Ulf Petter Pedersen, og når han snakker om Volvo kommer smilet frem.

-Har funnet ut at jeg er glad i å selge Volvo. Det handler om kjemi og tillit. Folk må være fornøyd. En bil har de aller fleste et forhold til, og jeg vil bidra til å opprette tillit og gjensidig respekt, slik at jeg forhåpentligvis har kunder i mange år fremover. Det er gøy når kunder kommer tilbake, og vil ha en Volvo igjen.

 

Design

-Den tiden da en Volvo betydde en sikker bil til en etablert familiefar er forbi. Vi har kunder i alle aldre som synes designet har blitt kult. I tillegg vet kundene at bilen har komfort, er sikker og miljøvennlig. I dag er V 40 en veldig populær bil i premiumsegmentet. XC 60 er en vinner og nå skal vi gjennom kampanjer igjen få V 70 opp og frem til å bli førstevalget som den fantastiske familiebilen den er.

-Jeg har tro på Volvo i fremtiden. Konkurransen har aldri vært tøffere, men det skjer hele tiden noe med Volvo. Nye hybridmodeller og elektriske modeller er på trappene. August har vært en meget god salgsperiode for oss etter en stille juli, forteller salgsansvarlig for Volvo i bilbutikk 1, Ulf Petter Pedersen -som elsker å kjøre bil. Og som gleder seg når han kan kjøre sin Volvo i ferien til både Kroatia og syd-Frankrike.